fredag 2 april 2010

Påskgumman

Så var det då PÅSK, och redan har då fredagen, nästan försvunnit....

Igår var jag barnvakt hos Josefina och det var meningen att vi skulle gå på påskfest på hennes dagis, men lilla gumman hade feber och var så snuvig och förkyld, så vi fick bli hemma istället.


Att passa en sån liten fröken är ju inga problem, hon är så snäll och vi pratar på en hel del, för det har hon ju börjat göra nu, och hon är väldigt duktig på detta, inga problem, nästan, att förstå vad hon menar.

Att hon dessutom kan en del ord, som t.ex. bibliotek, det är inte dåligt, det var nåt på TV:n och då sa hon detta så att jag utan problem förstod.

Finns det något som heter ordvirituos, så tror jag att hon kan bli det, alltså, jätteduktig på ord.

Idag, har jag bakat muffins, för Alexandra kom ut en sväng, hade nog tänkt käka nåt, men vi äter ganska sent, då vi är lediga, men det blev nybakta muffins istället.


Hon hade med sig en jättefin ask chokladpraliner, från Åre chokladfabrik, och jag vet att de är jättegoda.


Tack så jättemycket för detta.....Kram.

Tanken var att vi skulle gått en promenad, men hon försökte jobba lite med vår dator, och den är SEEEEG, omåttligt SEG, och det går inte göra något åt det, inte så snabbt iaf.

Skulle någon därute, känna sig hågad, att uppdatera, rensa, lägga in nytt, eller vad sjutton man nu gör, för att snabba upp den lite, så bara hör av Dig.

Det kan inte bli sämre, jag lovar och troligen Alexandra också.

Får väl bli en ny, lite längre fram, nu har vi ju precis köpt en TV och jag får väl vänta ett tag, kanske någon tipsvinst går in, eller det ramlar manna från himlen, vem vet????

Promenaden tänker jag ta lite senare och då blir den inte så lång, som jag hade tänkt, spelar ingen roll, huvudsaken att det blir någon sväng.

Jag får lite dåligt samvete, när jag inte gjort något, finns massor att jobba med i trädgården, men det är inte kul att göra själv, får väl slänga ut Owe, lite och hoppas att han börjar....

På söndag, ska vi då alla, ut till Markus o Johanna, knytkalas, och vi hade missat att säga detta till Kristoffer o Emilie, men det gick bra ändå, det tycks dock, som om inte Alexandra har lust att ta sig ut dit på söndag.......Dagen efter dålig, kanske, nåja, det är hennes val....

Jag tänker läsa lite, har ju lite böcker på lut och the och chokladpraliner eller glass, till detta, är ju inte helt fel.

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Nej, är aldrig speciellt bakis men jag hade sagt att det passade bra med middag idag. Inte jag som beslutade att den skulle flyttas... Hoppas chokladen är god.

Eva sa...

Oooooops, men så blir det när många ska enas och tiden ska passa alla.Just nu är datorn iaf normalsnabb. Kram

alexandra sa...

vad är egentligen normal snabb när det handlar om den datorn? Haha!