söndag 28 mars 2010

Svamp Bob Fyrkant

Igår såg jag en figur, som jag inte sett tidigare, men Josefina tyckte den var jättemysig, Svamp Bob Fyrkant, han dansade utanför en affär i Jönköping, där vi var på shoppingrunda, Jag, Gabriella, Alexandra och Världens Bästa Josefina, vi inhandlade en hel del grejer, både stora som små, tunna fina scarfes till mig, jacka och ryggsäck till Jossan, jacka och blus till Gabriella och Alexandras läckra linne och klänning, samt en snabb lunch på McDonalds, därefter träffade vi denne fyrkant.

Gabriella trodde inte att Jossan vågade gå fram, men det gjorde hon, jag tror att Alexandra fick något foto på detta, kolla i hennes blogg.

Därefter gick färden hemåt, och jag satt och vilade ut, i vårt njutningsrum och där utanför dök det upp två rådjur, en lite tufsig bock
och en get, men geten försvann ganska snabbt, men bocken var tydligen hungrig, och gick lös på buskar och troligen mina påskliljor, nere i landet, men det gör inget, han såg så hungrig och mager ut, vintern har ju varit tuff för alla djur.

Lite suddigt foto, men jag plåtade genom fönstret.

Idag, söndag och klockorna är nu omställda, shiiit, då blir denna dagen ännu kortare och jag ska börja jobba 17.00, långnatt.

En annan rolig grej, som jag aldrig varit med om, i fredags fick jag brev från folktandvården, gillar ju inte att går dit, så jag öppnade kuvertet, gissa vad......de har tagit fel betalt, eller det har blivit fel med F-kassan, så jag har 153:-- att HÄMTA, hos tandläkaren, vad sägs om detta?????

Ny vecka på G, snart PÅSK, tänkte barnen skulle komma hit på Långfredagen och äta lite, jag är ledig 5 hela dagar, och det behövs, nytt lag den 2/5 och en utmaning som heter duga.

Skam den som ger sig, bara att ta tag i och försöka få det att fungera bra........


1 kommentar:

Alexandra sa...

Haha! Kul med nya figurer. Nej, jag lägger inte ut bilderna, blev inte toppen. Ses ikväll.