torsdag 18 mars 2010

Tanka Energi

Ja, om Ni har läst Alexandras blogg, så måste jag väl hålla med där, tyvärr är det så, fast jag tror att detta finns på de flesta arbetsplatser.

Om det är en lösning att säga det direkt, ja, jag tror det, men ingen är väl felfri och det är svårt att vara dömande utan att såra, så är det.

Vi måste tassa på tå, ibland, det som av en del kan upplevas ärligt och rättframt kan av andra upplevas kränkande och sårande.

För många år sedan, hade vi en medarbetare som brukade säga: ja,jag säger minsann alltid vad jag tycker och väldigt ofta var hon fruktansvärt sårande och elak, när hon själv tyckte att hon var ärlig, så det är inte så lätt.

Förhoppningsvis blir den nya organisationen, bättre,själv ser jag fram emot de nya tiderna, mycket spännande, sen blir det nytt gäng!!! att samarbeta med, inte alltid det lättaste, men definitivt en utmaning, jag ställer ofta för stora krav, men har lärt mig och lär ständigt, att jag inte kan kräva för mycket bl.a.

Om alla åtminstone drar mot samma mål, så, hur svårt kan det va????

Dock fordrar detta otroligt mycket energi, och det roffar jag åt mig på många olika vis, jag älskar att gå ut och gå, har bara halkan försvunnit så kommer det att bli många, sköna, raska promenader, med och utan stavar.

Jag tankar energi i massor hos Världens Bästa Josefina, där finns massor att hämta, bara att höra henne i telefonen, när hon säger: Hej, mormor, köpa tårta till mig och fika, det ger
massor. Mys och kramar med henne, ger också en del.

Mina lässtunder med en kopp gott the, är inte heller fel, det är något jag tycker mycket om.

En fika med döttrarna i lugn och ro, eller en shoppingrunda med Alexandra ger också energi, fast på ett helt annat sätt.

Häromdagen, fick jag annan energi, jag var hos Din Skönhet, Birgitta Granlund, som har lokal ihop med min nagelfixare, Carola, som förresten flyttar till Stensjön, alldeles strax, mycket bra val.

Jag var som sagt där och fick en ansiktsbehandling, inte för att det hjälpte så.....men oj,oj,oj, så underbart skönt detta var.

Detta borde alla kvinnor/tjejer göra nån gång då och då.

Dessutom använde hon fantastiskt sköna cremer, dock kostar de en del, men ett inköp, då och då, kan jag unna mig.

Nu får det bli en stund på motionscykeln, har en dag kvar att jobba och som sagt, kliva upp 04.20 är inget jag är speciellt förtjust i.

På Söndag, kommer alla barnen med respektive hit och äter våfflor, typ frukostlunch, vi firar våffeldagen lite för tidigt, men vad gör det, våfflor är gott.....

Denna bilden, är från ytterligare en altan som rasat, när is och snö föll från hustaket, dock inte vår, men en i bekantskapskretsen, närstående.....






1 kommentar:

alexandra sa...

det där såg inte så bra ut...