söndag 21 mars 2010

TV

Vi har länge pratat om att köpa en ny TV, vi har varit i otaliga olika affärer och tittat, men det är svårt.
Ska vara stor, billig, elsnål, och så ska vi båda tycka om den.

Alexandra och jag, har varit på Media Mark flera gånger, men det finns för många, av precis allting.

Lördag, skulle hon köpa en ny telefon, såklart att vi åkte, och drog runt i lite olika affärer, jag skulle kanske köpa ett nytt enkelt våffeljärn, ett dubbelt har jag redan.

Kände att det kanske är enklare, att dra fram ett enkelt än ett dubbelt, om jag får för mig att grädda dessa ljuvliga delikatesser.

Till slut hamnade vi på Elgiganten, där fanns det mycket att titta på, jag......hittade fyndhörnan, nja, eller inte, det fanns sådana grejer lite överallt.

Men.....en 42 tums LED-tv, som ska vara energisnålt, ord. pris nästan 14.000, nedsatt till 11.000, skulle jag slå till på den?????

Prutmån, anser jag, finns på det mesta, så, vi åkte där ifrån med en TV, rejält nedprutad och på köpet, ett våffeljärn.

Klart att jag var nöjd, vem är inte det, och, ja, även Owe blev nöjd, när Alexandra och jag burit in den, Alexandra installerat den och bilden var jättefin.

Dessutom fick hon med sig vår "gamla" TV hem, för hon hade en rejäl tjock TV.

En telefon köpte hon och den var hon nöjd med.

Idag, har alla "barnen" varit här, vi har ätit våfflor, så magen står i fyra hörn, både fullkornsvåfflor och vanliga, med sylt och grädde, men även kräftstjärtsröra, hackad rödlök och creme fraiche, det smakade så himla bra.

Kaffe, the och kaka, blev det efteråt och jag tror alla var hyfsat nöjda.

Inga kommentarer: