onsdag 10 mars 2010

Katt Piss

Ja, så har halva denna veckan snart gått.
Jag har jobbat två tuffa nätter och när jag kom hem idag, upptäckte jag, att jag glömt släppa ut vår katt, Tarzan, för natten.

Det är min sak att göra innan jag åker iväg på kvällen, han är en utekatt och är ute hela nätterna, inne på dagarna och kvällarna utom på sommaren, då vår dörr är öppen i princip dygnet runt, om vi är hemma.
Nåja, glömt är glömt, och vad hade då lilla kissen hittat på????

PISSAT!!!!! i våra sängar, båda två, på tjocka sköna bäddmadrasser från IKEA.....denna doften går inte tvätta bort från en tjock madrass, så det blir till att köpa nya, och jag fick röja ur detta innan jag la mig idag på morgonen.

Inte precis det ultimata sättet att möta morgonen på efter en tuff natt, MEN, som tur är har vi ett gästrum, och där hade han inte varit.

Det sjukaste med alltihop är, att jag nästan ALLTID, stänger denna sovrumsdörr, men av någon anledning gjorde jag inte detta igår, fast, då kanske han hade gått på vår matta i rummet eller i sofforna, så detta blev nog billigast!!! ändå. Fast inte ett skit roligt.

Nåja, solen strålade blodröd/orange från en vacker himmel på vägen hem, jag har hunnit sitta en stund i solen och njuta, nu bär det snart iväg till jobbet igen, men endast kvällen.

Lördag, förra veckan, träffade jag våra döttrar, och Världens Bästa Josefina, för en liten
fikastund på Thimons,hon är bara så skööööön.

För övrigt så har veckan takdroppat sig fram ganska fort, jag har äntligen, börjat använda vår motionscykel, tänkte värma upp baken, men oj, vad ont man får i början.

Nu ska pulsen ner till en bra nivå, när konditionen så sakteliga förbättras och snart är vägarna bara, och inte alla, men en del vägar bär till Skärsboda, ser fram emot mina stunder där, bra paus under motionsrundan.

Dripp, dropp, på Er, ut och njut av vårsolen, om Ni kan, finns inget som ger så mycket energi.

Inga kommentarer: