onsdag 3 mars 2010

Altanen

Vi har bott i vårt hus, sedan 1982, det har stormat, snöat, varit alla möjliga olika väderlekar med efterföljande påfrestningar, men vår altan har hela tiden klarat sig.

Vi har bytt ut taket en gång, för inte så många år sedan, men den har varit jättebra.......MEN....nu föll snön från stora taket, det var inte så mycket, men den var rejält frusen, stora hela isblock och, då knäcktes vårt altantak, "takstolarna" knäcktes som späntved, och nu har vi stöttat lite så inte halva ska rasa in mot huset och förstöra något.


Vi har dock pratat om att bygga ny, och ändra om lite, så någon mening är det väl med detta också, fast det kunde ha väntat lite till.

Vädrets makter styr vi tyvärr inte över, och nu är det som det är.

Trots detta, tycker jag, att denna vinter har varit helt enorm, vacker, njutningsfull, kall, fantastisk, ja det finns hur mycket ord som helst, som beskriver det jag har känt, denna vinter och den är inte slut ännu.


På en del av våra stora fönster idag, så var det vackra snökristaller, jag försökte ta en bild, men det blev inte så bra, titta noga på så ser Ni kanske de vackra stjärnorna.

Igår och idag strålar solen från en nästan molnfri himmel, det är overkligt vackert, och jag har möjlighet att njuta av detta, jag är lyckligt lottad.

En liten tur till Nässjö, kommer det att bli idag, jag är helledig, sedan ska jag röja lite i källaren, flytta ut motionscykeln ur det trånga källarrummet, och börja använda den, tänkte jag, förbereda benen och kroppen för vårens och sommarens kommande cykelturer.

När jag kom hem från jobbet igårkväll, började jag på en av mina inköpta reaböcker, Duma Key, av Stephen King, tur att jag är ledig, det är svårt att slita sig från bra böcker och denna blir nog kanonbra.

Jag har många böcker av honom i mina hyllor, gillar hans berättelser och sätt att skriva, ingen bok är den andra lik, och jag brukar undra, var han får alla sina tankar ifrån.....men är tacksam att han formulerar dem i böcker, som jag får njuta av.

Marcus Birro, tycker att King - Vår tids Dickens och jag håller med, har Ni inte läst någon bok av honom, så gör det.....OM....Ni gillar mycket och då menar jag riktigt mycket mystiska historier.

Inga kommentarer: