onsdag 14 april 2010

Josefina och hästar






Ganska tidigt idag, drog jag iväg till Barkeryd, köpte med mig frallor för frukosten skulle intas därute.
Josefina var på ett strålande humör, hon busade och tog kort på Gabriella och mig, blev faktiskt några riktigt bra.


Efter fika och lite bus,
gick vi iväg på en promenad, de bor ju riktigt vackert, en bit upp på en liten väg, i en hage, fanns det hästar.

Så vackra, och inte alls vilda, vi både tittade och klappade dessa tjusiga varelser,
Josefina hade nog gärna stannat längre, men vi hade "springtävling" tillbaka....

En liten stund i sandlådan, hanns också med, blev några fina sandhögar. Cykelturen hade hon inte riktigt kläm på, lite trögt att trampa, men snart sitter nog det också.


Väl hemma, tvättade jag av bilen, litegrann och vinterdäcken gnuggades rätt rejält, nu ska de bara torka och sen blir det lagring i "bon" till nästa vinter.

Dessutom hann jag med att "sova" en stund i solen, på den halvrivna altanen, så ljuvligt skönt, nu är definitivt våren på gång, med stormsteg.


Inga kommentarer: