fredag 2 juli 2010

Månskenspromenad

Igår, var en härlig dag, jag var på torget och inköpte en hel del frukt, eftersom jag fått låna en råsaftcentrifug, och skulle testa denna.

Mötte upp Alexandra, som jobbat natt, men som snabbt infann sig på staden och för vidare promenad till Thimons, bästa fiket i stan och där intog vi frukost.

Bra bord, som är uppmonterade utanför/smeden i Stensjön?/ och där satt vi länge och njöt i solen, samtidigt som vi åt diverse goda saker.

Efter detta, vidtog en jobbig grej, Alexandra skulle jämna håret, detta är jobbigt, för henne, vi besökte en del salonger för ev. drop in, men det var ganska bokat.

Till slut fick vi napp och jag var med som moraliskt stöd, och sättet som håret hanterades på, var bra, klippningen blev alldeles lagom, men tyvärr såg man, att tidigare klipp,
inte var bra gjort, väldigt ojämnt, men detta rättades till idag.

Jag tror att Alexandra blev nöjd, det såg riktigt bra ut i alla fall i mina ögon.

Kvällen/natten spenderades i Skärsboda, hos våra mycket goda vänner, Kalle
och Annika.
Vi brukar ha en festkväll tillsammans, minst, varje sommar och nu var det dags.

Jag tog cykeln ut och vi blev sittandes i många, många timmar, men i goda vänners sällskap går tiden makalöst fort, och så blev det även i kväll.

Annika bjöd på en makalöst god paj, och såklart sillaknyten,
som är så himla gott, jag hade gjort en efterrätt med rom i, som också slank ner utan större besvär, även Markus, en av deras söner, lät sig väl smaka.

Mycket prat och lite pingpong, gjorde kvällen till en mycket trevlig kväll, och så småningom påbörjade vi promenaden hemåt, jag hade cykel, men Owe gick,
och jag höll honom sällskap.

Det var inte så mörkt och vi tog oss sakta men säkert hemåt och månen lyste sin stilla ban och endast tomten var vaken, fast vi såg ingen, men ändå.

Sådana sommarkvällar/nätter är till för att gömmas i minnets bank och tas lämpligen fram i kalla vinterdagar, där vi inser varför vi bor i detta land, med all väderväxling som vi har.

Njutningen blir desto större, när jag vet vad som kan väntas på sommaren, det är så fantastiskt att vi lever i denna värld och kan njuta, stanna upp och bara leva.

Nu ska jag cykla ner till sjön och ta mig ett litet kvällsdopp, därefter väntar ett glas vin eller två och imorgon kommer Världens Bästa Josefina och henne mamma, och på eftermiddagen ska vi grilla med nästan alla barnen.

Kan livet bli bättre???????






Inga kommentarer: