söndag 11 juli 2010

Finbesök

Så var ännu en ljuvlig helg, nästan till ända, så fantastiskt ljuvligt sommarskön.

Vi har haft finbesök, lördag till söndag av Världens Bästa Josefina, hennes mor och far har varit ute på lite "galej" alldeles för sig själva och då har lilla damen sovit över här.

Full rulle från morgon till kväll, och när vädret är så här ljuvligt är det ju inget jobbigt, eller, tja, lite tufft för oss, som måste slå kullerbyttor, rulla i gräset, ha kuddkrig och hoppa i sängen, eller, det sista gjorde bara Josefina.

Vi har varit och badat också, och jag tror hon har ärvt min glädje i att vistas i vatten, där finns ingen feghet överhuvudtaget, nästan lite för vild.


Vi får lära henne att simma snarast så man inte behöver vara fullt så orolig, och med flytkuddar på armarna så gick det riktigt bra.

Hon hjälpte till att vattna blommorna med stor koncentration och
det gick så bra, resten av vattnet hällde hon på sig själv och oss.

Även Alexandra var här och hjälpte till att blåsa såpbubblor,
skönt att kunna skylla på Josefina, när man vill leka, fast man är stor :-)

Även Markus svängde förbi för en kort visit, han åkte motorcykel
och det fläktade nog härligt idag.

Jag susade in till Jönköping och vattnade blommorna på balkongen, eftersom store sonen och hans sambo inte är hemma, som Gabriella missat när jag fick henne att köra in efter jobbet, häromdagen.

De levde och såg bra ut, så nu fortsätter de nog växa, även posten, plockade jag upp.

Nu väntar en sen kvällspromenad i det lite svalare vädret, och ett sent kvällsdopp.

Vid vår lilla badplats, har Fam. Eriksson, eller far och son, tror jag, byggt en jättefin flotte, med en alldeles utsökt bra lösning för uppklättring, så till och med jag, kommer upp.

Livsfarlig, för där låg jag och slumrade till nu i eftermiddags, så skönt, med vågorna som gungade och vinden fläktade, jag kände inte hur solen antagligen tog och hade jag ramlat ner i vattnet, så hade jag troligen vaknat.

På tisdag, blir det Ullared, med flickorna Petri, hoppas inte det är för varmt, och att min plånbok är svåröppnad......

1 kommentar:

Alexandra sa...

Jag tror alla gillar såpbubblor!! Alltid! Jag filar fortfarande på min shoppinglista. Ses imon!