söndag 18 juli 2010

Borås Djurpark







Borås Djurpark, var definitivt en upplevelse, tillsammans med Josefina och hennes mamma.

Vi lyckades inte få Josefina att somna på vägen dit, så liiiiite kinkig var hon allt, men på det stora hela gick det bra.

Vädret var alldeles lagom, lite moln och lite sol, så att gå runt där var inga problem.

Mycket olika djur fanns att titta på, roligast var nog björnarna och pingvinerna,
pingvinerna var helt vilda i vattnet och då de fick mat, hoppade de högt i vattnet, kul att titta på.

Björnarna var i vattnet och busade,
helt vilda, också roligt att titta på.

Josefina var inne hos de "barnvänliga" djuren och bara att få klappa på de som gick därinne,
var en upplevelse.

En av elefanterna slängde upp sin snabel och försökte nå löv, utanför sin inhägnad, det var helt nära oss, Josefina var lite lagom förtjust, kanske var det lite läskigt också....lång snabel som
rör sig så där konstigt.....

Vi var inne en liten sväng i en scrapbutik också, Magnolia, på Knalleland, innan hemfärd, Gabriella fyndade en hel del och Josefina fick en egen liten påse, som hon stolt bar med sig.

En härlig dag att minnas, för oss alla tre.

I torsdags var jag inne i Jönköping och vattnade blommor, självklart tog jag en sväng in på IKEA, intog en smarrig pastasallad
till lunch och shoppade lite smågrejer.

Nu har tyvärr, första semesterperioden gått, jag börjar jobba på måndag, natt, men om tre veckor har jag två veckor ytterligare, ledigt.

Härligt att kunna dela på semestern, speciellt när man som jag har 34 semesterdagar totalt, det gäller att njuta av alla dessa dagar, och det har jag gjort.

Vädret har ju varit helt otroligt härligt, så en helt ljuvlig vinter, och en likadant ljuvlig sommar, jag tror att Paradiset finns i Sverige, eller iaf i Stensjön.

Det är min bestämda åsikt.


Inga kommentarer: