lördag 10 juli 2010

Systervisit

I förrgår stundade ett besök hos den andra "söstra mi", som bor med sina barn, ute på landet.....

Hon har fått turen att hyra ett hus utanför ett mindre samhälle, det låg helt fantastiskt idylliskt, med en vidunderlig utsikt, åt alla håll, gott om smarta utrymmen, ja, helt enkelt perfekt för hennes familj.

Jag som dock brukar fota, så fort jag är någonstans, glömde helt bort min kamera, så tyvärr har jag inga bilder, annars fanns det mycket att plåta, men jag fick se jättefina foton, som äldsta dottern, Linn, hade tagit, en del helt otroligt vackra, hon är bra på detta.

Rundtur i huset och jag skulle nog lätt gå vilse, sedan blev det fika och mycket prat, vi ses ju tyvärr inte så ofta och då blir det tajt de gånger vi träffas.

Lite smolk i bärgaren var, att hästar som gick i en hage precis i närheten, blivit misshandlade alldeles nyss, en häst fick benet "avslaget" och blev tvungen att avlivas och den vi tittade på, hade blivit knivskuren på rygg och bakben.

Den var tydligt besvärad av detta och förståeligt, väldigt skygg, jag undrar bara, VAD I HELVETE, är det för sjuka idioter, som gör såna saker.

Tydligen HELSJUKA, borde spärras in och få samma behandling......eller värre.

Jag hoppas innerligt att man får fast den/de skyldiga och kan bestraffa dem ordentligt.

Trots allt väldigt trevligt att se hur bra de hade fått det i huset, hoppas nu att allt annat också löser sig, jobb och övrigt.

Fredagen blev det en tur till staden och såklart, fika på Thimons, bästa fiket i stan, ja, det är faktiskt så, fast vi saknar våran "servitris", alltid go, gullig och glad, men hon har gått vidare till andra arbetsuppgifter, och jag hoppas hon trivs.

Jag är ju ingen kaffedrickare, dricker endast thè och blir ofta avundsjuk på alla kaffedrinkar, som finns, men igår testade jag en chailatte,
den doftade himmelskt gott och smakade underbart, fast "lite" söt, men det gjorde inget.

Det finns dock en hel massa olika thèsorter, så jag kan inte klaga, men det ser så lyxigt ut, med dessa fina "drinkar".

Vi testade några nya bakelser, och som vanligt, smakade dessa ljuvligt gott, speciellt den jag tog, rosa uppepå, med god fyllning, tror det var någon jordgubb, jag fick dela den med Josefina,
som tyckte att min såg godast ut, det var den nog också.

Idag, stundar en lat dag, vi ska hämta Josefina i eftermiddag, hon ska sova hos oss, för hennes mor och far, ska festa/fira lite och vill vara själva.

Sådana stunder njuter jag, barnbarn, livets efterrätt, är så sant, så sant, och våran Josefina är så mysig, och så blir det troligen frukost på sängen på söndagsmorgonen, detta är inte helt fel.

Himlen idag, ser konstig ut, ibland blå ibland grå, kanske blir det regn och det gör ju ingenting, vi får se vad som händer........

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ja, det där med hästarna är riktigt stört! Har folk inte vetigare saker för sig???