onsdag 2 februari 2011

Zumba/Choklad


På vår arbetsplats, finns en hel del engagerade ungdomar, i hälsa, och vi har alltså hälsoinspiratörer, det är BRA.

Nu försöker de dra igång en hel del aktiviteter, men det är inte lätt, vi har pilates och Zumba, det nya sättet att köra aerobics, på, tyckte jag, som idag provat på detta.

Gillar man att dansa snabba danser, så är detta definitivt, något för Er, nu gillar ju inte jag detta, speciellt mycket, så Nej, tack, jag kommer inte att fortsätta. Jag tror dock att fler av de som var med gillade det, och Frida kommer nog att få fortsätta.

Själv tänker jag gå på Pilatesen, när det passar med arbetstider o så, blir väl inte förrän efter 1 april, då. men ändå.

Har nu oxå bestämt mig för att skärpa mig, när det gäller vikt och motion, vad ser man då, på Alexandras blogg, en påse choklad, Tack för den, hittade ju såklart en rejäl bit mjölkchoklad i skåpet, och suget var stort, så där försvann den.


Nåja, snart är det jag vann, slut och något nytt tänker inte jag köpa.

Får väl trampa en stund på min crosstrainer, duscha, vila och sen en halvnatt på Posten, igen, snart är det för övrigt helg, fast vi jobbar ju då, fredagkväll o söndagnatt, men, men ändå helg.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Lagom av allt är bäst! Eller vill man gå ner i vikt, lite mer träning kanske. Kan du inte pilates på fredag? Kram

Eva sa...

Blir lite tufft, eftersom vi har kvällen, då blir det ingen tid alls hemma.