söndag 20 februari 2011

Nöjd

I fredags, var jag hos Mirveta, och gjorde lite grann med mitt hår.

Jag hade ju vunnit färg och vem kan använda den på bästa sätt om inte någon med riktigt bra utbildning, så Mirveta, tog sig an detta lilla "problem".

Jag blev så nöjd, hon klippte jättebra och färgen blev bra, dessutom plattade hon mitt hår
och det blev så mysigt.

Jag jobbade ju i fredagskväll och fick faktiskt många kommentarer, tro nu inte bara, att jag ser likadan ut idag, för det gör jag inte......

Men det går ju att fixa om jag anstränger mig och det får jag väl göra nångång, då och då.

Nöjd, blev jag iaf, väldigt nöjd, hon är duktig på hår, Mirveta.

Lördagen drog vi till Sävsjö och där bestämde vi oss för en kassett, som jag tjatat om i ett antal år, dvs. en kassett till den öppna spisen, så det inte bara blir "tittvärme" som jag säger, när vi eldar i den öppna spisen.

Nej, nu jäklar, ska det bli värmevärme, på hög nivå, dessutom kommer förhoppningsvis pannan, att installeras denna veckan, en ny vedpanna, så nu blir det värme på hög nivå, hemma hos oss.

Högtidsdagar, har det även varit i veckan, Alexandra, har haft namnsdag, Gabriella, har fyllt år och haft namnsdag, ja jösses, vad tiden ilar....

Våra små barn, är inte så små längre och än så länge har livet varit ödmjukt mot dem och även oss, det är något att vara tacksam över.

Fredag kväll, ska vi käka lite/mycket hos oss, för även jag har födelsedag i denna veckan, ja, när Gabriella var nyfödd, fick man ju stanna 7 dagar på BB, inte som idag och jag åkte hem med henne, på min födelsedag.


Tror aldrig, jag varit så skraj, som den dagen, men med facit i hand, det har ju gått bra......

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Vilken tur att det faktiskt gått bra!!!..... ju...

Alexandra sa...

Ska bli gott med "finmat" på fredag!!