torsdag 24 februari 2011

Möte

Igårkväll var jag ledig och då finns det nästan alltid någon social grej, man bör gå på, ja, jag vet, jag väljer själv.

Att vara med på möten och diverse andra aktiviteter som rör platsen jag bor på, tycker jag iaf hör till, för att kunna påverka, önska och kanske på andra sätt göra sin röst hörd, när det gäller olika saker.

Vad jag inte begriper, är varför det är så få människor, som tar chansen att komma, en liten stunds trevligt umgänge, kanske upptäcka lite nya ansikten, höra vad som är på gång, alltid ploppar något nytt upp, det är inte så betungande.

Risken att komma med i något som man inte vill, den finns inte längre, kanske var det så förr, men i regel är allt sådant klart, före mötet. Dessutom är man mer lyhörd för att inte tvinga på folk saker och det tycker jag är bra.

Iaf, så var gårdagens möte i MC-klubbens helt otroligt fina hus,
vilket arbete som ligger bakom dessa väggar, ja, för all del, även utanför.

Tänk att så många olika människor kan få till det så himla bra, men jag tror mig veta, att utan någon som delegerat, hade det inte fungerat och så ska det ju vara i en bra förening.

Motorcykelklubben kan känna sig otroligt nöjda och jag tycker att huset blivit en mycket fin prydnad, där den ligger så bra mitt i krysset.

Årsmötesförhandlingarna var raskt undanstökade, en representant för MC-klubben berättade lite om klubbens tid, ja även långt tillbaka, har tyvärr glömt vad han hette, men intressant var det. Se bild......


Även jag har minnen från forna tiders stora MC-träffar, där folk kom mycket långväga ifrån, för att campa uppe vid gamla MC-stugan i Nässjö, ja eller knuttekåken, som det hette i folkmun.

Hela stan dånande av hundratals motorcyklar, den ena fräckare än den andra och alla vi unga tjejer bara hoppades få åka med någon, vilket hände allt som oftast.

Nu går det betydligt stillsammare till, och dessvärre är de flesta knuttar redan två, på cyklarna och vi "flickor" är inte heller så unga längre, eller kanske inte så sugna på en vild åktur.......

Några i styrelsen byttes ut och med tanke på vädret, avtackades de med en blomstercheck, en blomma hade säkert frusit ihjäl,
och det var Sven Josefsson, han fick ett kuvert för att han skött flaggningen i Stensjön.Gösta Sörskog, Emma Blomqvist samt Maria Johansson, som nu slutade i styrelsen. På bilden syns även vår mästersmed Roland, vars unika alster går att beskåda i hans smedja. Dessutom kan Du beställa och jag tror att han grejar det mesta.

Sven flyttar nu, efter många år till Nässjö, centralort, som han sa, dessutom gladde han oss med att berätta lite minnen från förr, kryddade med diverse roliga historier, där ofta poliser, var inblandade i poängen......

Jag tog en skön promenad hem i den bitande vinterkylan och kände mig nöjd.

.


5 kommentarer:

Markus sa...

Nu tycker jag att du är lite hård! :)

Handbok för Levande sa...

Du är en sann Stensjöbo du Eva ! tänk om fler intresserade sig för vårt " Stensjön" genom att som du påpekar " bara" 1 gång per år ta en stund & närvara vid Årsmötet...för att som samhällsbo visa uppmuntran & solidaritet med dom som faktiskt arbetar för att skapa utveckling , trivsel mm.mm

Anonym sa...

Hej! Ville bara säga att killen på kortet heter Lasse Karlsson,är en gammal granne fråm tiden på Sjöbergsvägen! Kram från syrran.

Anonym sa...

Just de..GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!! HIPP HIPP HURRAAA!! Kramar från syrran.

Lilly sa...

Sven är en släkting till mig. Tror det är på min Morfars sida! Kul å se han i din blogg. Men visste att han både därute! :-) Grattis i Efterskott Eva!