onsdag 23 februari 2011

Vinna eller????

Igår, var Världens Bästa Josefina hos tandläkaren, det gick jättebra, hon hade gapat stort och fått tänderna räknade och lackade.

Presenter får man när man är så liten och hon hade fått en lila tandborste, tandkräm och en studsboll,vilket hon var väldigt stolt över.

Vi promenerade till Thimons, såklart, vart annars???? Det blåste svinkallt och var inte behagligt alls, jag hade köpt en trisslott, kanske var det idag, det skulle ske.

Josefina fick skrapa och hon sa hela tiden, jag vinner, jag vinner.........men icke, det blev inget denna gången heller.


Fikat smakade gott, jag köpte en liten hjärtekaka, den var väldigt god, så i brist på vinst fick jag trösta mig med denna.
En fralla, var jag ju tvungen att äta oxå, snabblunch, eller nåt sånt.

Utanför dörren stod en vacker "blomsteruppsättning" anpassad för det klimat
som råder just nu.

Jag är ledig resten av denna veckan, och ikväll ska jag gå på Stensjönortens Samhällsförenings möte, har lovat att vara med i styrelsen och hoppas att det ska gå att kombinera med mina jobbartider, iaf när vi fått det nya schemat.

För övrigt så har jag börjat förbereda efterrätten till fredag kväll,hoppas det ska smaka, tyvärr verkar inte mina vinflaskor komma till fredag, så det blir till att köpa några flaskor och inte att förglömma, en god champagne.

Efter mötet ska jag njuta av min hellediga kväll, det blir en god bok och ngt gott att dricka, givetvis i sängläge, tänk att det ska vara så skönt...

Hoppas natten går bra, för Er alla mina arbetskamrater, jag ska INTE tänka på Er.

Inga kommentarer: