måndag 21 februari 2011

Jobbig natt

Så har denna söndagsnatt, klarats av, men fy sjutton,vilken tuff natt, det blev.

Maskiner som sprutar post, åt alla håll och inte alls i de facken vi vill, beror tydligen på ngn uppgradering, som inte är gjord ännu, men inte vill brevbäraren ha sin post på detta vis, tror jag!!!!!!

Nåja, vi slet som bara den och det mesta blev bra......

Nu brukar ju våra söndagar inte vara sååååå tuffa, men inatt gjorde vi definitivt skäl, för lönen, iaf om jag får säga det själv, o det gör jag ju.

För min del, kan denna veckan bli tuff, hörde på radion att det ska bli kallaste veckan denna vintern, jo, man tackar.

Enligt plan, så ska ju vår panna bytas i denna veckan och om jag förstått rätt, så blir vi utan både värme och kanske vatten.

Oj,oj,oj får väl se hur detta kommer att gå.

På tal om vatten....

Vår dusch strulade igår, så jag fick duscha i källaren och ett par timmar efter att jag åkt, hörde min man, att vattenpumpen bara gick o gick.

Efter att ha kollat läget upptäckte han att vår dusch, inte strulade alls, det rann som bara den, hela vägen genom ngt konstigt rör ända ner i källaren.

I min brådska, hade jag bara öppnat kranen och inget vatten kom, så jag trodde, att jag hade vridit åt rätt håll, men ni vet hur det är när man är stressad.

Det var vatten i hela badrummet
och han hade lagt ut handdukar överallt.

Obs! Bild från nätet.

Jag hoppas att det inte blivit någon bestående vattenskada, men hittar ingenting idag så det kanske inte runnit så länge.

Nu ska jag röja ur det sista i källaren så det är heltomt, igen och sen är rörmokaren välkommen.

För övrigt, så jobbar jag bara en kväll och en natt till denna veckan, härligt!!!!


Inga kommentarer: