onsdag 9 februari 2011

Födelsedag

Idag, har jag varit hos syster min, för idag är det hennes födelsedag.

Kvinnors ålder ska vi ju inte tala om, så då gör vi inte heller det.

Jag köpte med mig lite fika, så idag, har jag ätit min första semla,
det kommer troligen att bli någon mer, men inga större mängder, den jag åt idag, var god.

Häromdagen, bakade jag ett bröd, som jag fick recept på, från en tjej på Tupperwareträffen, det var rätt enkelt och JÄTTEGOTT....mer hembakat åt folket........


Nu stundar snart en natt på POSTEN, jag hoppas att den ilar iväg fort, så det inte blir så låååångsamt, som det kan bli vissa nätter.

Det känns för övrigt väldigt oroligt på arbetet, just nu, iaf för en del, dels för att inte de nya schemana gick igång, utan ändrades i absolut sista minuten, vi som sett fram emot detta så mycket, blev som en rejäl kalldusch.

Så är det visst för mycket heltidare på nätterna, men ingen vill frivilligt byta till dag, så där kan det tyvärr hända en del grejer, för somliga.

Nåja, än så länge finns ju jobben kvar och det får vi vara tacksamma för.

Veckan har gått fort, skönt det, snart stundar lite ledigt, då blir det till att njuta av lite promenader, för solen ska stråla och värma upp, lite frusna själar.

Gott thé och en bra bok, slappa i vilfåtöljen, ja, mer kan man inte begära, kanske en bunke glass, det är så himla gott......

Inga kommentarer: