fredag 28 januari 2011

Ledig fredag

Ledig fredag, har vi varannan vecka, ändå är den så efterlängtad och veckan vi jobbar den, är så jäkla tuff.

På de flesta andra arbetsplatser, är det nästan alltid ledig fredag och söndag, veckan då vi har fredag, har vi även lååååångnatt söndag till måndag.

Nu är det det ju bara så och inget annat än att gilla läget, jag trivs ju trots allt, för det mesta iaf och att byta arbete är liiiite sent påtänkt.

Hoppas bara Terminalen finns kvar så JAG hinner gå i pension, ja, om jag inte vinner massor av pengar, nånstans.............

I dag, är ju inget helt säkert, så det är väl bara att knoga på och se vad som händer.

För övrigt, så har fredagen handlat en del om fika, THIMONS, såklart, besök hos Carola i hennes nya, för övrigt väldigt fräscha lokal, en tur till vårt fina bibliotek, en snabb fika hos Alexandra, dit vi ska imorgon på Tupperwareparty, och shopping av lite överlevnadsvaror.

På Thimons, var också Gabriella o Josefina, med, vi njöt av fikat och festade på hjärtekakor,
jag åt även en väldigt god smörgås, grovt rågbröd, med chiliräkor på, väldigt mättande, säkert oerhört nyttig och ja, Ni vet.....

Nu står min man o steker strömming, mumma, och till det blir det väl något gott, får se vad, helgen står för dörren och det känns så skönt.

Skulle någon vilja beställa Tupperware, utan att gå på partyt, så går det oxå bra, fast det blir faktiskt bål o plockgodis, så helt fel att komma, är det ju inte.

Söndag stundar förmodligen en liten förmiddagsfika i Barkeryd, Josefina o hennes mamma skulle baka något litet fika idag, så vi kommer o smakar.....

1 kommentar:

Lilly sa...

Sugen man blev på en fika på Thimons när man såg dina bilder. Får nog skicka dit mannen min och köpa lite gott! Hiihii..