måndag 10 januari 2011

Löften

Löften, löften lätt att lova, svårt att hålla iaf en del.

Det finns tomma löften, avbrutna ,förljugna löften, fina löften, faktiskt hållna löften, löften om liv och död, ja, det finns massor av dem och jag tror, att alla, precis alla är lika svåra att hålla.

Det är så lätt att säga, ja,ja, jag lovar, och i nästa sekund så har jag/du glömt av det.

Kanske kommer det en tid, då någon säger, jamen, Du lovade ju, och det har man alldeles förträngt, men någon kom ihåg.

Det är där, precis där, som det kan bli farligt, tänk om jag har lovat något alldeles livsfarligt??? och inte kommer ihåg, då kan man hamna i farliga situationer.

Nåja, från en situation till en annan, att lämna in komplappar, är något alldeles vanligt, gör vi ofta på jobbet.

Är det väldigt kort varsel, så får vi ringa in och kolla, oftast samma dag, och då ligger ju hoppet där och frodas.....

Får man då veta, att NEJ, det är massor att göra vid en speciell maskin, så vi kan inte ge någon ledigt, OK, då får jag acceptera detta.

Nu kommer vi till det allra trevligaste/inte, så kommer jag då till jobbet och vad hittar man där????

Jo, en komplista och orden, vi har nästan inget att göra, så den som vill kan få komp!!!!!

Alltså, vad ska man säga??????

Som tur är, så har det gått några dagar och jag har "lugnat" ner mig, men det är TA MIG FAEN, inget roligt.........

Så, där satt min frustration, nu ska jag koppla bort detta och bara fortsätta njuta av livet.

Läste i bladet idag, att när Du är ledig, ligg gärna på sängen, tänk på ljusa sommarminnen, ett dopp i en varm sjö, solen som värmer eller nåt annat trevligt,
detta kan få Dig att må mycket bättre även om det är mörkt och trist ute.

Tycker jag låter fantastiskt bra, så gör nu detta och glöm för all del inte motionera lite oxå, så mår vi alla lite bättre.

Inga kommentarer: