tisdag 25 januari 2011

Halka o lite annat

Tja, skulle kanske lägga in nåt lite här......

Idag, skulle jag fota lite grejer, som står på vår gård, dvs. nya pannan med tillbehör,
och vad tror Ni att jag gjorde???

Drog ikull nått så omåttligt, djävlars, vad jag slog mig, men,men, sega lårben och denna gången höll det, fast ont gör det, och jag VISSTE, att det var is under, men det hjälpte ju inte.

Får nog skaffa sjukintyg, kan inte göra allt på jobbet, inatt/skämt/sarkasm/ är inte riktigt min stil, men det är ju själva faaaaan, att en del kommer undan på en massa olika vis, kan inte vara rimligt, att vi andra, ska behöva ta smällarna/dvs. tunga, tunga moment, som en del slipper.

OK, då var gnället klart, en hel del annat har ju timat, medan dagarna gått.

Kalas i Barkeryd, för Världens, Bästa, Josefina och såklart en ren fröjd, att se den lilla damen öppna sina bokpaket och bli glad,
det värmer en bokälskande mormors hjärta, professor kanske i blivande....

Hennes tårta, var ett kapitel för sig, en prinsesskrona, såklart, vad annars, dessutom var den jättegod,
tydligen gjord av någon i ÄNG, bra jobbat.

En frukost på IKEA, har hunnits med, besök på vårt fina bibliotek, där en utställning just nu pågår, som heter Chinagirl, ganska tragiskt att läsa en del av sakerna, flickor är ju inte så högt värdesatta i Kina, där man oftast bara får skaffa ett barn, och då väljs flickorna bort, eller dödas........som nyfödda, låter inte klokt i denna vår värld, men så är det och då är jag glad att jag bor i Sverige.

Texten på väggen är gjord av flera meter riktigt hår, tror det var 14 meter,
från Kina.......

Vi har även fikat på , ja, gissa var.....Thimons, såklart, min gubbe o jag var inne en sväng i lördags,
och som vanligt var det utsökt gott.

Två långa nätter har avklarats, en kvar och två kvällar, så snart är det helg, igen.

Tyvärr, blev det en förskjutning, av våra nya scheman, mycket deprimerande, då alla, nästan iaf, sett fram emot detta något enormt, så kommer ett brev........

Det finns kurser i brevskrivning, hur man snyggt lägger upp och vrider och vänder på orden, så det tas emot på ett lite mer positivt sätt, än vad detta gjordes.....

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ja, ska bli skönt med helg!!! Du har nog åldern inne för såna där taggar under skorna. =)