tisdag 4 januari 2011

1:a jobbardagen/natten

Ja, så har då första natten av många, avverkats och denna första natt för i år, gick väldigt fort.

19-06.00 är ganska länge, faktiskt 11 timmar och de försvann, bara så där.

Det är skönt, när arbetspassen ramlar på i kanonfart, ibland är det lite lekstuga, för en del av de närvarande, men vi är trots allt en hel del, som sköter oss bra, och det måste jag ju själv säga, för ingen annan gör det.

Vaknade av telefonen och det blev en liten tur in till Nässjö, där Josefina blev klippt, av Gunilla
på Alerwalls och även blev lite rosafärgad i håret.

Det var en mycket nöjd liten dam, som satt så stilla och blev jättefin i håret, besöket avslutade med en klubba, som hade samma färg som håret.


Vi drog oss därefter mot Thimons, bästa fiket i stan och där intog jag min frukost, efterom jag drog iväg på tom mage, det blev en kycklingmacka och en STOR kopp
mjölkchoklad med vispgrädde och detta smakade himmelskt gott.

Även Gabriella och Josefina fikade lite, en semla försvann bl.a. men jag väntar ett litet tag till.

Tänkte inte äta för många, så stundens allvar måste infinna sig och då blir det en "hetvägg" vilket Thimons även serverar, alltså semla i varm mjölk, så jättegott.

Josefina, som ju är som en liten prinsessa, vill nästan alltid ha en prinsessbakelse och det är väl klart, att hon får det.


Tittade in på Rusta och såklart hade de julgrejer till halva priset, blev några småsaker, till nästa jul då.

Nu väntar jag bara på SMS från Alexandra, att de är hemma lyckligt och bra, sen blir det lite vila och en halv jobbarnatt.

Inga kommentarer: