tisdag 24 mars 2009

Vanlig tisdag

Ja, det blev inte Vår, så som jag hade hoppats, min solstol står på altanen, precis översnöad......och kallt som sjutton är det ute. Bilden är tagen genom köksfönstret nu ikväll, rena decembervädret.

Fast jag tror ändå att det vänder snart, det är bara så här, vartenda år, eller hur???

Är just nu inne i min dagvecka, som jag inte gillar alls, stiga upp så tidigt skulle vara förbjudet, mycket bättre att jobba natten och sova halva dagen, tycker iaf jag.

Idag har jag trots snöandet, varit ute på en härligt uppfriskande promenad, nu ska jag plita ihop mitt giro, så alla räkningar blir betalda, sen blir det nog en kopp the, lite glass och en god bok i sängen.
Det är något jag gillar.

En liten tanke till Josefina, som ska börja inskolas på dagis, imorgon, nu är det slut på det ljuva livet, både för Gabriella och "diamanten", undrar vad hon kommer att tro.
Hoppas bara det går hyfsat smidigt....många kramar till henne.

Inga kommentarer: