tisdag 10 mars 2009

Snödroppar



VÅR i sikte????
Ja, i alla fall om man ska tro på blommorna i landet, nu börjar
snödropparna allt titta fram, fåglarna kvittrar frenetiskt, tidigt på morgonen, och det doftar vår, tycker jag , med mitt luktsinne.

Men det blir en speciell känsla, när vintern håller på att släppa taget, snart kan jag sitta vid husknuten och njuta av solvärmen, i hela kroppen, ljuvligt, värmande tycker jag.

Det ger också lite mer energi, och lust att göra mer saker under de
ljusa timmarna, allt känns så mycket lättare, att ta tag i olika saker.

Min frukost idag, bestod av bl.a. hallon i yoghurt, så ljuvligt goda, ser ut och smakar nästan som egenhändigt plockade, vilda. Det är ett bra betyg, för köpehallon.

Ska ju vara så nyttigt att äta, så då gör jag väl det, dessutom blir det så himla gott i smoothie, vilket jag gör då och då, det är nog lite nyttigare än en bu
nke glass.....

Inga kommentarer: