söndag 29 mars 2009

Hela Helgen

Så har då ännu en helg, kommit och gått, så fort, tyvärr. Visserligen har jag hunnit en hel del, men ändå, vart tar alla ljuvliga helger vägen????egentligen.
Ingen som vet.

Fredagkvällen avnjöt jag Let´s dance med ett glas rött vin och 3 chokladrutor, alldeles lagom, men väldigt gott.
Dessutom var det väldigt roligt att Magnus Stor och Stark, lyckades vinna en Danstävling!!!

Otrolig prestation, skulle jag vilja påstå.

Lördag morgon, mötte Gabriella utanför Terminalen, där vi sedan tränade, rätt ordentligt, hade massor av energi efter detta, snabbt på stan och inhandlade det som måstes, lika snabb sväng in på Kvantum, lite irriterad där.

Skulle självscanna, då fungerade plötsligt inte mitt ICA-kort på scannerstationen, gå till informationen...där var väldigt lång kö, så jag gav blanka faen, i detta och handlade på det gamla vanliga viset, det gick snabbare än att köa.

Väl hemma städade jag lite, sen stickade jag färdigt Josefinas t
röja och sydde i jättefina knappar, inte riktigt nöjd med knappslån där framme,.var svårt att få den elastisk, men övning ger ju färdighet.

Efter det ringde Alexandra och undrade vad som bjöds till middag, kött...OK, jag kommer.

Så det blev en trevlig middagsstund med Alexandra som celeber gäst, skorna var fräcka, klädseln lite för tunn, iaf om Owe får säga sitt!!!

Alexandra kan dock numera betraktas som vuxen oc
h bestämmer alldeles själv, vad hon har på sig...

Tack, Alexandra, för den "jättesöta" bakgrundsbilden på de söta flickorna, som Du hann lägga in utan att jag märkte något.

Söndagen blev det en härlig promenad, dessutom började sticka på det nya objektet, sen tycker Gabriella att det får räcka en stund, jag får väl sticka till eventuellt blivande!!! barnbarn, och lägga undan, kanske, eller göra något annat.


Bilden är på det garnet jag använder nu.

En snabb tur till Barkeryd, där koftan överlämnades och vederbörligen provades av Prinsessan, hon blev så fin, vi drack en kopp the och sen bar det hemåt.


Kvällen blir väl framför TV:n och titta på James Bond, visserligen har jag sett den på bio, men den är värd att ses om, tips för alla Er som inte sett den.

I morgon är det måndag, igen, kvällar, nätter blir det nu, och snart, snart har vi riktig VÅR, dessutom kom jag ihåg att ställa om klockorna.


Inga kommentarer: