måndag 9 mars 2009

Söndagkväll

Så blev det en snabb tur till A6 med Alexandra, där hon köpte lite smågrejer till sin lägenhet.
Vi lyckades klara oss från det värsta ovädret, men väl hemma, så började
det snöa, som bara den, rena julaftonsvädret.

Jag som gillar snö, kunde ju inte stanna inne, utan det blev en kvällspromenad i det ymniga snöfallet....så läckert.

Jag har oxå hunnit laga lite mat, som jag stoppat i matlådor, då kan veckan innehålla annat än matlagning. Det blev lasagne och kycklingpaj, eventuellt ska jag laga mer mat för matlådor i veckan, skönt att ha på lut i frysen.


Sedan barnen flyttat hemifrån har jag minskat på matlagningen i veckorna, däremot blir det lite mer på helgerna, inte så kul att laga för två och så kanske bara en äter........

Funkar ju bra med en stor omgång soppa, som jag lätt äter i flera dagar, smidigt och inte så mycket kalorier.


Kvällen avslutades med the och glass - Ben & Jerry glass, dyrt, men ack så underbart gott...slötittade på TV:n och gick sen upp o la mig, lagom trött.




Inga kommentarer: