onsdag 25 mars 2009

Våfflor

Idag är det våffeldagen, givetvis har jag gjort våfflor, jag syndade även med hemmagjord hallonsylt, som jag hittade i frysen och vispad grädde till detta.....finns inte mycket som smakar bättre än detta.

För att på något vis begränsa konsekvensen av detta ljuvliga frossande, som jag iof sig inte ångrar det minsta, så tog jag en rejäl powerpromenad och hoppas därmed att något av fettet kanske omfördelades till bättre ställen....hoppas kan jag ju alltid.

Nu nalkas snart helgen, bara TVÅ dagar kvar, jag ser fram emot detta, väldigt mycket.

Alexandra och jag har preliminärt bokat några lediga dagar tillsammans, då vi ska dra till Stockholm, bo på hotell, titta på AIK, som spelar derby och shoppa, förhoppningsvis oxå träffa syskon och far, och ha lite mer tid för samtal denna gången.

Visserligen har vi inte fått besked på ledigheten ännu, insåg inte att den inföll precis till pingsten, hoppas det ska fungera ändå, håll alla tummar för oss.

Våren i Stockholm kan ju faktiskt vara helt otroligt vacker, så den hoppas vi få uppleva.

Nu stundar en stunds stickning, så Josefinas tröja till sist blir klar och sen väntar sängen, med en bok och en kopp the......

1 kommentar:

Alexandra sa...

Våfflorna såg väldigt goda ut!!