tisdag 17 mars 2009

Motorsågsmassaker

Så var det VÅR, igen, det hörs, inte minst på alla ljuvliga ljud, som dyker upp ute......och först och främst alla motorsågars vinande, som ekar över nejden, det är härliga toner som jag utsätts för, ibland i flera timmar, så småningom drar väl alla grannar, ja, jag själv oxå, igång sina gräsklippare och kör ett par timmar.

En del flera gånger i veckan, vete fan, vad de gödslar sina gräsma
ttor med, för att därefter avsluta, med en högljudd trimmer, som varvas upp på högsta varv, detta oxå, i flera timmar....

VAD GÖR DÅ, ett antal motorcyklar, som körs genom Stensjön, till sin nya klubbstuga, kanske bara en eller två gånger i veckan, med ett härligt brummande, och hoppas jag, med iakttagande av alla gällande trafikregler, det blir ett mysigt ljudtillskott i vår lilla BY.

Jag tror ju inte att de står och gasar sina hojar i flera timmar......

Dessutom strålar ju solen från en ganska blå himmel, vindarna tär på snön, som ligger kvar och snart har vi nog VÅREN, här, på riktigt....

Det blir nog en ljuvligt, skön SOMMAR, ändå.

Vi har dessutom fått en ritning, på vårt "lilla tillbygge" pensionärskuvös, som det oxå kallas, och ritningen var mycket bra, dessutom blev vi nästan helt eniga om de förändringar som behövde göras, för att vi BÅDA, skulle bli nöjda.

Nu återstår bara..........PRISET........och jag hoppas det kommer att räcka till de "SMÅ" justeringar som JAAAG, vill göra i köket, ivrigt påhejad av mina döttrar.

Trots allt är jag i köket väldigt mycket, det är nog 16 år sedan köksluckorna byttes och ska jag leva och dö här, så vill jag iaf ha köket hyfsat bra.

Vi blir ju trots allt, inte yngre.....

Inga kommentarer: