lördag 21 mars 2009

Magiskt ljus

Sitter nu vid köksbordet, tittar ut genom fönstret, mörkret sänker sig sakta och himlen har en helt otrolig färg.....som ett magiskt ljus, kan det bero på att det har varit Vårdagjämning idag???

Kanske det....vädret var iaf ljuvligt, vårkappa räckte, när vi gjorde den sto
ra stan, Nässjö, idag, våra döttrar, vårt barnbarn och jag.

Vi skulle shoppa lite och något blev det väl, dock inte så mycket, fast innan Alexandra hade hunnit möta upp, såg Gabriella och jag, en urläcker bil, sådan som vi vet att Alexandra är förtjust i, ja, vi tycker oxå att den var häftig, så den fotades såklart.

Vi intog en fika, på Thimons, såklart, det var ett litet tag sedan jag var d
är, så det var dags igen, smakade ljuvligt gott, Josefina börjar bli van, nu.

Alexandra är så nöjd, med att snön börjar försvinna, nu kan hon anvä
nda alla sina "sköna" skor, utan att förstöra dem........

Jag tog en härlig powerpromenad då jag kommit hem, fotade vår sjö, Nömmen, som isen börjar släppa taget om nu, vi får väl se lång tid det tar. Insåg samtidigt att jag snarast måste inköpa ett par nya, riktigt vettiga walking/joggingskor. Då blir jag ännu mer motiverad att ta mina sköna promenader.

Ibland kan den ligga kvar riktigt länge.....

Tidigare i veckan, hängde jag lite tvätt, ute, det finns väl inget som doftar så ljuvligt, som första utetorkade tvätten, på våren, tycker åtminstone jag.

Bäst att passa på, fast åkern bredvid vårt hus, kom bonden och Gödslade, i mitten på veckan, flytgödsel, tror jag att det heter, så nu har jag trott i några dagar, att jag bott i en grisfarm, fy sjutton, vad det stinker.....

Dagarna går fort, och ibland tar jag mig inte tid att uppdatera, så det kan dröja lite, jag prioriterar trots allt, att vara ute och njuta, promenera, eller kanske cykla, när jag fått i ordning den kära hojen.....

Inga kommentarer: