onsdag 4 februari 2009

Uppdatering


Så det kan bli, ibland skriver jag jättemycket, varje dag och ibland blir det ingenting på länge.
Nu är det längesedan, så idag är det dags igen.

Tiden har gått vansinnigt fort, redan inne i februari, inte mycket snö, men vi har legat på 4-7 minusgrader ett tag, nu.
Men det gör luften hög och skön att andas, så vem klagar??? Inte jag iaf.
Snabbt mellanmål, häromdagen.
Idag har jag för övrigt varit en liten sväng hos Gabriella och J-F:a och jag hade med mig Alexandra. Vi fikade lite och busade med J-F:a som bara blir större o större, och så himla duktig, skön unge.

I december var jag inne på rimstugan och tävlade med lite ri
m, jag vann en personlig almanacka, fick ett presentkort hemskickat, och fick gå in på deras hemsida och skräddarsy en alldeles egen utformad almanacka.

Det blev en jättefin, jag rekommenderar alla, som vill ha en alldeles egendesignad almanacka, att titta in där. Priset är hyfsat, layouten på sidan är mycket enkel att förstå sig på, även för den mest dataovane.
Det tog några dagar och sedan kom min almanacka på posten, jättesmidigt.

För övrigt har jag putsat de flesta av mina fönster, satt upp fräscha gardiner, och då givetvis plockat ner mina julgardiner, är inte riktigt klar, men blir nog det till helgen.
Tänker inte putsa dessa gamla fönster en gång till, för jag hoppas att de är bytta, till nya fina fönster till sommaren någon gång.

Det vill säga, om min man och jag kan enas, för det är lite mer som ska göras i huset och vi är inte riktigt överens. Dock är det ju läge nu, med ROTavdrag, energibidrag till fönster och lite sådant.

Jag, ser iaf framemot detta och försöker lägga undan lite cash, eftersom jag tillhör dem som helst vill betala allt kontant. Inser ju såklart att om ingen jättevinst av något slag ramlar in, så är det inte riktigt möjligt, men, man vet aldrig.

Ikväll är jag för övrigt ledig, har jobbat nattvecka, och har torsdag kväll kvar, denna veckan.

Tänker njuta av helgen i fulla drag, troligen en tur till Jönköping någon dag, med Alexandra, hon behöver inspiration till sin nya lägenhet, och värmeljus och servetter går ju alltid åt.

Kanske dessutom något fyndtyg, så jag kan sy nya kuddöverdrag, men då ska det vara billigt.....

Inga kommentarer: