onsdag 25 februari 2009

Min Dag

Ja, så var det dags igen, födelsedag.....

Ibland undrar jag, blev det inte mer????av livet, alltså, inte för att jag är deprimerad eller så,men stannar man upp och tänker, så blir det så ibland.

Vi har fyra underbara barn, två av varje, perfekt, tycker jag, ett underbart barnbarn, kanske det blir fler....vem vet????

Deras respektive är oxå underbara människor.
Alla har jobb - för tillfället iaf, bara en sån sak idag.

Själva bor vi kanonbra, tycker jag och har bra jobb, kan unna oss livets goda, utan större åthävor, möjligheter att njuta, både av livet, naturen och allt annat runt omkring oss.
Frihet, närhet till naturen, lätt att komma till en sjö, kunna bada, ibland tidigt på morgonen, dyka i en stilla sjö, sakta simma, njuta av vattnet, som sammet omsluter det min kropp, inte en människa i sikte - det är livskvalite.

För mig iaf, ibland, långa cykelturer, gamla grusvägar, vackra blommor, fåglar som sjunger, ofta ensam, men ibland med vårt cykelgäng.

Varför känns det då så tomt, ibland????

Ja, de som känner mig väl, riktigt väl, tror jag förstår, inget som jag tänker skriva om, men ändå......


Trots allt, finns det oerhört många ljuspunkter i livet, vara frisk, som tidigare sagts, ha jobb, kunna röra sig, läsa - min stora njutning, bara leva, och som idag, några dagars ledigt och bara kunna vara - det uppskattar jag.

Idag ska jag fika med mina båda döttrar och ljuvliga barnbarnet - Josefina, diamanten i livets smycke.

Kanske blir det påfyllning av detta - den som lever får se.

På lördag ska jag ha middag för de flesta av våra barn och respektive, såklart, det är alltid kul när de kommer, lite tråkigt när de lämnar huset.

Våren närmar sig med stormsteg, det börjar bli dags att göra i ordning cykeln, snart får jag trampa runt, på alla våra vackra vägar, det ser ja
g fram emot.

Dessutom har det ju varit bokrea, jag inhandlade en hel del, hade dessutom presentkort, så summan blev inte så stor.

Håller just nu på och läser en helt ljuvlig bok, av Fannie Flagg, den heter Välkommen Till Himlen och hon har skrivit både, Stekta gröna Tomater och en annan liten bok som heter, En röd liten fågel i juletid.


Dessa böcker vill jag varmt rekommendera, det är extra roligt att i slutet av dessa böcker, finns det underbara recept, då känns boken ännu mer autentisk, när man kanske vågar testa en del rätter, som beskrivs i boken.

Så blev det trots allt, lite mer positivt, denna dag, får väl njuta av dagen och se vad den bär med sig, den har ju trots allt, bara börjat.......



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej syster yster!Hoppas ni fick en mysig fikastund,du o.tjejerna idag!Såg faktiskt dig o.Alexandra svänga runt hörnet vid Textilhuset.Och du,jag tror jag förstår din känsla..av tomhet.Nåt fattas,trots allt det`bra man har..Det finns ett hål längst därinne..eller hur. STOOR SYSTERKRAAM Från A-L.