onsdag 18 februari 2009

Födelsedag

Idag fyller vår äldsta dotter, Gabriella, ÅR....STORT GRATTIS på DIN FÖDELSEDAG...... vi eller jag, får se vilket , kommer o fikar lite senare, så tar vi födelsedagsmiddagen nästa vecka....

Sitter just nu i ett lite kallt kök, väntar på att sotaren ska komma och sota, så jag kan tända i pannan och få lite mer värme i huset, bara han inte ramlar ner från stegen.
Den står ju ute och det är ganska högt till vårt tak, nu är det ju dessutom kallt och läskigt, jag skulle aldrig, klättra upp, men jag är ju inte sotare.

Dagen ser annars bra ut, ledig idag, jobbar natten, vilket jag ju gillar, får väl se om mina medarbetare ser någon skillnad.
Igår var jag ju o klippte o färgade håret, på vår yrkesskola i Nässjö, tjejen som gjorde mitt hår heter My, hon har jobbat lite på Posten innan.
Det var en mycket behaglig stund, My var säker på handen, duktig, passar suveränt bra till det yrke hon har valt, hoppas Du får ett jobb sen, efter att Du fått Ditt gesällbrev.
Skulle inte detta fungera så kan hon säkert jobba som massör, DET gjorde hon oxå kanonbra, så skönt med huvudmassage, jag blir iaf helt avslappnad.

Nu ska jag hämta tidningen, läsa lite o hoppas sotaren snart dyker upp.....

Inga kommentarer: