torsdag 12 februari 2009

Vid köksbordet

Sitter för tillfället vid köksbordet, tittar lite på "Halv åtta hos mig" ett lite speciellt matlagningsprogram, som faktiskt stimulerar till nya maträtter, hemma hos "vanligt" folk, och bloggar lite oxå.

Dagen idag har varit lååång, blev tvungen att stanna kvar och "
tömma alan" jobbsnack, alldeles själv, klockan blev nästan 17.10 innan jag kom iväg, med tanke på att jag kom dit 05.30 på morgonen, så blev dagen jäkligt seg.....shiiit happens!!!

I morgon är det ju iaf FREDAG, jag jobbar till typ 14.00 och sedan är jag ledig, ska bli så skönt.

Igår satte Susanne och jag ihop några rader till V75 på lörd
ag och vi kan ju inte bara misslyckas????? eller hur????
Återkommer med rapport om hur stor Vinsten blev......

Nu har halva februari, snart gått, ikväll är det -6 grader ute just nu och ganska mycket snö, för ovanlighets skull så är det sportlov just nu och det ultimata väd
ret för alla ungar.....

Här i Stensjön, pågår en ganska hetsig diskussion, om en MC-klubb ska få köpa en gammal klubbstuga och ha som mötesplats, ligger lite nära en del villor och
protesterna är våldsamma, lite löjligt tycker jag, det är väl trevligt med lite liv i samhället det kan säkert tillföra en del, kanske till vår Lanthandel Barkös.

Det räcker med att någon kör med gräsklipparen, så är det mer oväsen än några motorcyklar som kör förbi, dessutom håller gräsklippningen på olidligt länge, åtminstone på en del ställen, här i byn, tar man dessutom sedan fram trimmern och går ett par timmar med den, då tycker inte jag, att några motorcyklar gör varken till eller från.

En av våra medborgare hade skrivit en mycket bra insändare i vår tidning, om att vi inte kan vara så inskränkta att inte tillåta detta och jag håller verkligen med.
Enligt samma tidning, idag, så är stugan redan såld, och tomten ska arrenderas ut av Nässjö Kommun, villaägarna närmast hade tydligen gjort en framställan med en kravlista, som var något av det löjligaste jag läst på länge, vi lever trots allt i ett fritt samhälle och har allemansrätt.......

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej syster! Måste bara säga att nu förstår jag vem du är lik till utseendet!!!FAR DIN!! Jisses va´ni är lika!Han ser ju väldigt bra ut..oxå hi hi!Ha en lat skön helg nu o.stora kramar på ALLA HJÄRTANS DAG i morron! Hälsn.A-L.