lördag 14 februari 2009

Valentin

Idag är det den 14/2, alltså ALLA HJÄRTANS DAG. det kan nog vara en tuff dag, för en del.
Jag tror att vi använder den på fel sätt, det handlar inte bara om förhållande presenter, utan om att visa en liten uppskattning av vem som helst, som just Du tycker är värd något extra, och varför inte Du själv.
Den viktigaste personen i Ditt liv, är ju Du. Ingen kan ta din vilja ifrån Dig, allt
Du gör beror på något beslut , Du själv tagit, jag väljer, allt jag gör, allt som sker, eller det mesta, beror på ett val, just Du gjort.....

Dock ligger det på köksbordet, ett jättefint paket, som min man, överraskade mig med, idag, har inte öppnat det än, ser läckert ut ändå.

Igår var jag en snabb sväng på Thimons, strax efter jobbet och fikade med Alexandra, jag tog soppa, och den var jättegod, blev ju lunch, för mig.
Vi satt en liten stund och avhandlade senaste tidens händelser, njöt av lugnet och bekvämligheten i fåtöljerna.

Väl hemma, hade jag fått ett stort brev, från Sthlm.
Jag vann ju något på en utlottning på Charlotte Perellis, blogg, rekommenderas, hon skriver jättebra, denna otroligt duktiga artist, och samtidigt jordnära kvinna, som alltid har sina söner i första rummet.
Det var något till Alla Hjärtans Dag, och innehållet kan beskådas på bilden, allt går i rosa....

Idag har jag varit en snabb sväng på stan, köpte en present, till tjejen på jobbet, som bjudit in oss alla till en helkväll, där hon jobbar,
CocoThai i Nässjö, som har väldigt god mat.
Nu valde jag inte själv, utan mötte upp med Sandra, oxå från jobbet, och tillsammans med Cai, på Z-Guld, hittade vi ett jättevackert smycke, som vi hoppas ska tilltala henne.

Sitter och funderar på att ta en promenad, solen strålar och det ser härligt ut. det är några minusgrader, men vad gör det????
Finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder.....

Var inne på Gabriellas blogg och länkar därför till denna scrapblogg, där man kan vinna jättefina saker, så jag hoppas på tur....ngn fyller ju den 18/2....

Inga kommentarer: