torsdag 26 februari 2009

Forsheda

Igår fyllde jag år, tillsammans med mina döttrar och Josefina var jag på Thimons och fikade, blev faktiskt bjuden denna gången, oftast är det tvärtom,

det blev fylld P
anini och en liten god kaka till efterrätt.
Jag glömde ta kort på fikat, men Alexandra avslutade sitt fika med en
chokladsemla, den har jag kort på, det smakade iaf jättegott och Josefina var på ett strålande humör. Ner på golvet och springa runt, knycka en liten killes gosedjur, och sen snabbt iväg, vad månde bliva av denna lilla dam.

Så har det hunnit bli torsdag, och i Forsheda finns ju då ett par "gamla" bekanta, till oss, som vi har lyckats hålla lite sporadisk kontakt med.

Idag fyllde då Vanja i Forsheda 70 år, och jag tänkte överraska henne, oc
h åka dit, med mitt lokalsinne, nästan en omöjlig uppgift, skulle det bli bra, måste jag ju hitta rätt ställe och faktiskt ringa på dörren, innan någon upptäckt mig.

Lyckades nästan, fick en bil efter mig då jag åkte runt och letade rätt väg, irriterande nära, men jag kom rätt, parkerade och klev ur bilen, en bit bort vid ett garage, hade efterföljande bil stannat, och vem klev inte ur den???

Jo, hennes man, som först inte såg att det var jag, men jag såg, stor kram och stor glädje, så fantastiskt trevligt, hade inte Vanja tittat ut genom fönstret, då vi kom, hade
det blivit ännu bättre, men jag tror att hon blev glad ändå.

Vi har inte setts på 20-25 år, bara hållt telefonkontakt och kort, men de var sig lika, ingen skillnad alls, sen sist, tyckte jag iaf.


Dagen spenderades i Forsheda, mycket prat om gamla tider,
gamla grannar, och en hel massa annat, så himla trevligt, fika och god lunch avnjöts, är ju alltid trevlig i gott sällskap, men tyvärr var jag tvungen att till sist, åka.

Resan hem gick bra, Tack Kalle-B. din vägbeskrivning var suveränt lätt att följa, blev bara en liten miss, som korrigerades efter 200 mtr., nu kan jag ju nästan vägen, trots allt.

Hoppas att det inte dröjer så länge tills vi ses, nästa gång.......hoppas att Ni även fick en trevlig kväll...Stora Kramar till Er båda....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara måste säga;Gud va snygg du va i håret!!! Och vilken ursnygg blomma hon fick,Vanja!!Kramar från lillsyrran.

Anonym sa...

GRATTIS I EFTERSKOTT Eva!! Hurra Hurra.

Kramar Emelie