söndag 8 februari 2009

Syrgas????

Igår var det ett riktigt galet program på TV, ja, schlagerfestivalen, det var det tokigaste röstförfarandet jag har varit med om......
Dessutom!!!! Om detta var de bästa låtarna, som valts ut, av flera tusen, då bara undrar jag, hur jäkla dåliga var alla andra????
Jag gillade iaf Alcazar och första låten som då tyvärr, på nåt konstigt vis, åkte ut.
Tyvärr kommer nog den Janis Joplin inspirerade låten: Snälla,snälla,snälla,s
nälla, att sitta på hjärnan ett bra tag.
Jag gillar Janis Joplin, men jag vet inte........

Idag har Alexandra och jag varit på A6, eller nästan bara på IKEA. Hon behövde få lite inspiration till sin nya lya, och jag behövde bara lite ombyte, av miljö.
Såklart hade det snöat i natt, ganska mycket, utsikten är från ett av
våra fönster, givetvis är det otroligt vackert, men lite jobbigt att köra bil i.
Jag tog det ganska lugnt och färden gick jättebra. Alexandra kom dock ut med en kopp kaffe i handen, så jag var tvungen att köra försiktigt, inget kaffespill i bilen, eller på hennes jeans, dock inga vita idag.

Det inhandlades lite smått och gott, jag hittade såklart tyg, till både nya kuddfodral och riktigt coolt tyg, som jag ska ha till duk, på mitt stora matbord i rummet.
Det är kul att ha galna dukar på, när man ska ha kalas.....

Alexandra hittade en skohylla, riktigt billigt på fyndet, och en härlig skinnfäll inköptes oxå.

Därefter köpte vi semlor, och åkte till Kristoffer och Emilie, de bor ju bra i Jönköping, det är smidigt att fika hos dem. Semlorna inköptes på A6 och var väldigt goda.

Vi möttes dock av denna tub, innanfö
r dörren......Syrgas, eller?????undrade vi, men Nej, det tillhörde deras dykarutrustning, var bara placerad där.

Vi fuskade lite, innan vi drog hemåt, och svängde in på Max, och deras hamburgare är så goooooda!!!!

Vi tog en liten sväng runt Gabriella och Krister i Barkeryd, men Josefina sov, så vi sa bara hej, och lämnade lite grejer där.

Nu har mörkret lägrat sig, en ny jobbarvecka stundar, dagvecka, som
jag inte är så glad i, men den går väl oxå.....

I morgon fyller syster Ann-Louise, år, hur mycket????fråga henne, jag vet, men säger inget::

STORT, STORT, GRATTIS, PÅ DIN FÖDELSEDAG, ANN-LOUSIE, OCH HA EN JÄTTEBRA DAG......

4 kommentarer:

Ulliz sa...

Grattis Eva till vinsten hos Charlotte Perrelli.
från en gammal stenjön bo

Anonym sa...

TACK SÅ JÄTTEMYCKET KÄRA SYSTER! Ja..det är väl typ 35 jag fyller..??!!Fint kort fick man idag oxå,tack tack !Nu är det snart DIN tur!!!!Ha en bra vecka nu då,kramelikraaam!!

Alexandra sa...

Med tanke på din tur så är det säkert något jätte fint du vunnit!

Lilly - Fearless Female sa...

Jag håller verkligen med dig om melodifestivalen.. verkar jätte skumt ju.. gillade även låtarna du gillade.. Carolines låt va helt okej när man hört den en stund.. haha. Men glad att alcazar gick vidare till globen. undrar precis som du hur dom andra låtarn låtit som de van över av tusen..