torsdag 19 februari 2009

Semmeldags

Igår, onsdag, var det kalas hos Gabriella, som fyllde år.
Jag hade såklart med mig både paket och blommor, jag tror Gabriella blev nöjd.
Dessutom hade jag med mig semlor, känns inte så syndigt som tårta.
Det var lite olika semlor, varav en liten, så Josefina kunde få en egen, två Karlsbadersemlor och två vaniljsemlor, vi måste ju testa lite ibland.

Det var ingen större skillnad på smaken, så nu vet jag att det går lika bra med vanliga semlor, dock köpta på Thimons, som har bland de godaste oc
h största utbudet i stan.

Josefina tyckte att hennes semla var jättegod och grep sig an den med händerna direkt, locket gick först och sen resten...


Dessutom är mormors väska mycket intressant, både att äta på , titta i och släpa runt, jag hade dock fel inställning på kameran i början och det blev inga bra kort med väsksläpningen.

Vi busade såklart lite grann med henne och sedan blev det hemfärd.

Natten har jag jobbat och det var inga större problem, tvärtom, kanske lite för lugnt, hoppas att det är mer i natt.
Att komma hem på morgonen och krypa ner i en sval säng och bara sova, det är underbart skönt, tycker jag iaf.
Dessutom har jag inga problem med att somna, sover vansinningt gott....det Ni.

Nu väntar en natt till och sedan fredag kväll, inte så kul med helgen, inträffar ju dock bara var tredje helg, som väl är.

Inga kommentarer: