måndag 1 november 2010

Som lovat

Här är min nya FINA almanacka, dock utan bilder på Världens Bästa Josefina, men det kommer ju nya år, hela tiden, så det bli då, istället. Om inte minnet ballat ur precis.....





Det är så lätt att säga, eller skriva, jag återkommer senare och väldigt ofta blir det inte alls av, men jag har lovat, att sätta in lite bilder, så här kommer det, bara lite bilder.

Josefina som sitter o myser i min sköna vilfåtölj,
blåbär runt munnen och en bok i knät, kan kanske bli lästokig, som sin mormor.

Det finns ju inget bättre sätt, att fly verkligheten, än att läsa en bok, eller två, eller tre, och så stimulerar man hjärnan, den lilla som finns, och uppdaterar sitt ibland, något knappa ordförråd.

Jag bara hoppas att hon fortsätter, med denna fenomenala sysselsättning och faktiskt njutning, som det kan bli, om boken är bra, eller rolig eller, ja, vad vet jag, vad som roar vem???

Så var jag på stan, köpte lotter av min bror, Dag,
som stod väl rustad mot kylan och krängde dessa, dock utan vinst, dåligt med det, i detta stånd.......

Lördagskvällen tillbringades hos våra goda vänner i Skärsboda, där vankades utsökt förrätt, huvudrätt
och efterrätt, jag hade dessutom köpt med mig "bakelser", för Kalle fyller år på lördag, som kommer, 55 till och med.

Dessa bakelser,
var ute på ett äventyr, i sig, jag tappade nämligen kartongen, på stan, den voltade men landade på rätt håll, kan man inte se, bra bakelser, självklart inköpta på det alltid lika välfyllda THIMONS. I lördags, var det smockat med folk, tänkte ta en Chai Latte, men hoppade detta, får bli en annan dag, kanske i sällskap med någon dotter eller två.

Bakelserna skulle vi fira Kalle med, men jag visste ju inte att Annika bullat upp med så mycket gott. Vi avnjöt även diverse goda drycker, och spelade spel, en alltigenom bra kväll, men min mage, stod inte riktigt pall, så hemfärden blev lite snabb, men ack så trevligt det var.

Vill dessutom påpeka, för den det berör, att jag aldrig fuskar i spel, den som nämnde det, kanske har lite mer vana att göra det, ett Grattis till Kalle , som ju faktiskt kom längst i spelet och därmed vann.

Utan FUSK?????? Eller ringde Du någon vän?????

Inga kommentarer: