onsdag 3 november 2010

Fördelar

Det finns fördelar, med det mesta, ja, även misslyckade kakor......

Just nu, är fördelen vädret, eller inte???? Jo, för när jag kommer hem, från mina arbetspass, så är det i regel, lite ruggigt väder.

Vad kan då vara skönare, än att gosa ner sig i sängen, under ett härligt täcke, lyssna på blåsten och regnet som viner runt huset och sen bara sova.

Mina arbetstider borde göra det svårt att sova, men jag är väl tidsanpassad, efter så många år och har inga som helst problem, med att sova, nästa hela dagen, eller, inte riktigt, men halva iaf.

Jag tycker det är härligt att krypa ner i sängen, gärna med en kopp thé och en bra bok.

Vi har pratat lite thé på jobbet och Sandra hade hittat ett gott chai thé, på Kvantum, jag fick med mig 2 påsar hem, så jag kan hitta rätt i hyllorna nästa gång jag shoppar.

Detta ljuvligt doftande thé, sitter jag just nu och smuttar på , himmelskt god smak och det kommer att bli ett inköp av detta i slutet av veckan.

Så, tack Sandra, det förgyllde denna natt och dag.

På tal om kakor, att baka kakor vid direkt hemkomst efter ett långt nattpass, kan inte rekommenderas, detta gjorde jag i förra veckan, och resultatet blev inte som förväntat.

Tog då med mig denna misslyckade skapelse till jobbet, att ätas av de som vågar och smaken var det ju faktiskt inget fel på, den försvann som snö i solsken, alltid roligt när det smakar.

Jag ska försöka att inte misslyckas mer, men det vet man aldrig, vad som händer i ugnen......

Efter tre nätter, har jag nu två kvällar och sen är denna vecka lagd till det förgångna, att tiden bara kan gå så fort, men ändå, JULEN, närmar ju sig med stormsteg, tror jag ska ta fram lite adventssjärnor och kolla lampor och så, inte bra att stå utan då de ska upp i fönstren.

Kanske blir det ett litet kakbak, i helgen fick ett smarrigt recept av Annsi, på jobbet i natt, går absolut inte att misslyckas med, men man vet aldrig.......

Tänkte köpa lite mjölk också, framöver och baka lite ljuvligt goda ostkakor, till JUL, det brukar jag inte misslyckas med iaf!!!!

Inga kommentarer: