tisdag 9 november 2010

Renovering

Jag vet inte om man kan kalla vårt pågående projekt, källarmålning för renovering, men eftersom inget knappt gjorts, sen vi flyttade hit, så kommer det att bli som en liten renovering.

Idag, har jag hämtat mina paket, från Smartson,
det var rejält med grejer, allt som kan behövas vid målning av vägg, fanns med.

Täckpapper, roller, tape, målartvätt, spackel, svamp, slipkloss, ja, precis allt som behövs och inte att förglömma, två stora hinkar med Alcro kritvit färg.

Ska bli så spännande att jobba med dessa otroligt fina produkter.

Renovering, ska det även bli av vårt favvohak, alltså Thimons, såg jag idag, då jag alldeles allena intog en Chai Latte och en mycket god macka.


Det blir spännande att se, vad som kommer att ske där........

Jag har även gjort en frisör väldigt glad, gick förbi Alerwalls, klev in o frågade om det möjligen fanns någon tid över för en klippning???

Oj, vad glada de blev, flera stycken hade ringt återbud, pga. det alldeles otroligt ymniga snöfall, som pågår hela dagen, så jag hade tur.


Nu är håret kapat, lite grann iaf.

Förstår inte riktigt att folk inte vågar sig ut, med rejäla kläder och bra däck, så går det jättebra, även om man får köra försiktigare.

När jag till slut, efter lite biblioteksbesök och shopping, kom hem, så hade katten inte kunnat hålla sig, dock hade han prickat in duschen, i en handduk som låg på golvet, så det var bara att slänga den direkt.

Mitt luktsinne reagerar omdedelbart på just denna "doft", och innan jag hittat stället han behagat gästa, så hinner jag bli lite orolig, kan ju vara både i soffa, säng eller stor matta och då är det bara att kasta.

Någon låda,har vi inte inne, eftersom han är en utekatt och oftast bara är inne, då någon av oss är hemma, fast med tanke på ovädret, lät jag honom vara inne, då jag for iväg.

Alltså, mitt eget fel, jag var borta lite för länge.

Nåja, handduken är kastad, lukten bortmotad med såpa och öppet fönster, nu blir det snart en film, lite glögg, tända ljus och mys i soffan.

Inga kommentarer: