söndag 28 november 2010

Snön faller

Julen närmar sig med stormsteg och jag hoppas innerligt, att all den snö som hittills lagt sig som ett mjukt täcke över vår jord och som fortfarande faller, får ligga kvar.

Det snöar och det snöar och jag njuter till 100%, jag tycker det är så vackert, både med det klara fina ljus som uppstår ibland och doften, ja, doften av snö.


I dag, är det första advent, förr, när barnen bodde hemma, så läste vi alltid en vers, eller någon av dem, läste denna vers, en ny för varje ljus som tändes, och det fanns fyra verser och vi har fyra barn, perfekt, med andra ord.

Jag njuter ändå, när vi tänder det första ljuset.

Igår, var Gabriella och jag på bio, det var Harry Potter och trots att filmen var ganska lång, så gick tiden väldigt fort, och det är inte minst ett bevis, på att filmen var bra.

Jag köper bara lösgodis, när jag är på bio, och igår var inget undantag, men nu får det nog bli stopp, för jag mår inte så bra, när jag tryckt i mig en massa onödigt.

Det är troligen likadant, varenda gång, men när det gäller sådant, då är minnet kort......

Kvällen avnjöts framför brasan, TV:n var på och Så mycket bättre, vilket är ett helt fantastiskt, underhållande och delvis roligt, program, sedan blev det såklart, Ironman.

Denna film var också lite bra, nu gäller lite fönsterputsning, julgardiner, sedan blir det jobb,hela natten och jag hoppas, att det inte blir som i fredagskväll.

Vad hände då, undrar Du????

Givetvis, i -11 grader och iskallt ute, hade vi brandövning, detta var inte så bra, många är förkylda, en tjej hade precis haft lunginflammation, och vi fick inte hämta några kläder, OK, vi var "bara" ute i ca 10 min. men det var askalla 10 minuter.....

Vi tar en brandövning, på sommaren, precis lika allvarligt som en brandövning på vintern, vilket en del inte tycks tro, och givetvis är målet att komma ut helskinnade och så fort som möjligt, ingen vill väl brinna inne, om det går att undvika......

Så, var rädda om Er, därute, ha brandvarnare, glöm inte släcka ljusen när Ni lämnar huset, eller går och lägger Er!!!!!!!!

När det väl börjar brinna, går det väldigt, väldigt fort...

1 kommentar:

Alexandra sa...

Så mycket bättre är verkligen ett bra program! Tyvärr har jag bara lyckats se ett helt avsnitt, när dem sjöng Petters låtar. Ska se till att se alla andra avsnitt när jag ar tid. Glad första advent!