fredag 3 december 2010

Sömn

Ja, alltså, jag har inga problem med att sova, jag tycker det är så skönt, att krypa ner mellan iskalla lakan, och känna värmen komma smygande, kanske läsa lite i en bok och ha en mugg med något värmande, jämte sängen.

Men, nu har jag varit ledig i två dagar, och visserligen gjort massor, bakat ostkakor, hela dagen igår, slagit in julklappar, bytt gardiner, putsat fönster, pyntat lite, eldat, eldat och eldat, för det går åt, när kylan sitter i.

Dock sover jag alldeles för länge på förmiddagarna, tycker jag, men kroppen har väl ställt in sig och då får det vara så, fast frukost vid 11 med tidningen och sen in till staden, då går tiden alldeles för fort.

Vår panna, den som vi har beställt, kommer inte förrän efter jul, då allt har anlänt till rörmokaren, utom en ackumulatortank, som också måste till, alltså, får vi vänta, men det spelar inte så stor roll, blir bara lite mer eldning.

Nu ska jag strax åka in till Nässjö, fixa lite hyacinter i glas, som finns här,glasen alltså, tomma, men det blir bättre att blomsteraffären får göra arrangemanget, blir så mycket finare.

Julklappspapper behöver också köpas in samt snören, precis allt sådant har tagit slut, men förrådet har funnits länge, så det var väl dags, då.

Julfrimärkena som vi alltid brukar få, från Posten, anlände idag, var inte säker på att vi skulle få några i år, men Tack iaf.

Helgen är jag ledig, ska till svägerskan en dag och sen blir det bara mys vid brasan, filmer, sova, ja alltså, bara njutning och kanske en promenad.....

Skickar en lite försenad GRATTIS-hälsning till Lovis,
som fyllt år, har inte glömt,bara glömt att skicka kort, kommer med ett kuvert, endera dagen, måste ju titta på kattungarna oxå.

1 kommentar:

Johanni sa...

Din blogg är mysig! Och du med!