torsdag 23 december 2010

Dan före

Ja, så sitter man då här,dagen före dopparedagen, allt är klart ljusen brinner, brasan värmer, granen är klar och jag kom "nästan" fram på bingolotto, men bara nästan.

Nåja, en ny lott blev det iaf. det är inte så dåligt heller, jag brukar ju inte spela, men föll för en spelpåse....

Dagen har gått i ett lugnt tempo, nu kan jag varva ner ordentligt och det är så skönt, ska försöka greja ett par rejäla promenader.

Imorgon stundar julafton i Barkeryd och juldagen hos yngste sonen, ser jag mycket fram emot, det blir ju inte så mycket hemma då.

Det är faktiskt första gången, förra året blev de ju sjuka i Barkeryd, så det blev lite senare där.

För min del, får det gärna komma mera snö, jag gillar det här vädret, det SKA vara så här, när det är vintern och jag njuter för fulla muggar.

Eftersom jag har semester i mellandagarna, tänkte jag försöka få hit min syster med barn och mor, jag vet att det är lite struligt, men finns bara viljan så ska det nog gå att fixa.

En dag, tänkte jag besöka Bodil, som lovat visa bilder från sin fantastiska resa och det blir så lätt att man säger, jag kommer och denna gång tänkte jag hålla detta.

Skänker en stor GOD JUL tanke, till alla mina nära och kära, väl spridda i detta vårt ljuvliga fosterland, från Skåne till långt upp i Norrland.

Vår gran, är jag väldigt stolt över,
den blev himla fin, och jag försöker varje år, få till en Amerikansk gran, men de måste vara annorlunda skapta, för hur mycket jag hänger i den, så blir det inte som deras.

Amaryllisen i mitt fönster,
köpte jag billigt i vårt varuhus och den har verkligen levt upp till mina förväntningar och dessutom är en knopp till på gång, den är så vacker.

Nu har jag slösat en del pengar, på att ringa till Bingolotto, men inte sjutton kommer jag fram, det är väl inte min tur idag, men,men GOD och Underbart Härlig JUL, till Er alla från oss i Stensjön.

Var rädda om varandra, livet går inte i repris, så ta vara på livet, här och nu.

Inga kommentarer: