fredag 31 december 2010

NYÅRSAFTON



Idag är det nyårsafton, jag har bestämt mig för att vi ska fira in den ståndsmässigt, jag menar, vadå??????

Riktig champagne, ska det firas så ska det firas ordentligt.......

God mat, kanske spela lite spel, en kvällspromenad, titta på fyrverkerier, som det slösas med rejält iaf här, där vi bor.

Tillbaka till dryckerna, jag har alltid undrat varför man ska vänta med det goda till klockan 24.00.

Vid det laget brukar jag vara trött och att dricka upp en helflaska champagne, precis innan läggdags, det är aldrig bra, varför inte börja tidigare på kvällen????

Och ha precis så trevligt som det ibland blir, när man dricker lagom, kanske dags att försöka med detta ikväll........


Mina tankar går iaf till våra barn, som firar sitt nyår på lite olika ställen, Alexandra drog ju till Egypten, på en sista minuten, med sin pojkvän, jag hoppas att de har mysigt, Markus o Johanna, som har fest hemma, Kristoffer o Emilie, tror jag är i Rävsnäs, Gabriella o Krille, skulle nog på fest, fast hon jobbar nästan hela dagen.....

GOTT NYTT ÅR till alla Er.

Många tankar går också till alla Er andra i vårt avlånga land, min FAR i Stockholm, mina halvsyskon, våra vänner i Skåne, ja ända upp till Sollefteå, må livet vara alla Er nådigt kommande år och glöm inte njuta av varandra och LIVET....

Inga kommentarer: