tisdag 7 december 2010

En katt

Denna helgen flög iväg, det hjälpte inte, att jag var ledig i fyra dagar, de försvann lika fort, som en ilande vind.
Dock har jag bakat ostkakor som jag tyckte blev goda, så nu ska de väl räcka över jul, och jag känner mig så nöjd, när jag gjort detta.

Mjölken hämtade/köpte jag, hos en bonde i närheten av där Gabriella bor, så det blev en stunds mys, med Josefina, innan jag drog hemåt igen. Bäst gosar hon dock med sin mamma, även om hon kan vara nog så generös med kramar, ibland.


Det ska ju trots allt, vara äkta bondmjölk, för att få det bästa resultatet, så är det bara.

Lördagen spenderades hos Owes syster med familj, vi brukar träffas en gång till jul, hemma hos dem, tyvärr, är det ju så, att vi alla, är dåliga på att träffas tillsammans, och ändå har vi så trevligt, när det äntligen blir av. Jag sitter med Pelles minsta tös, Amanda, i knäet, de båda flickorna är så lika. Dessutom har de väldigt fina namn, tycker jag, Filippa och Amanda....


Får väl ta på mig lite, av detta själv, kunde ju vara vi, som bjöd in, så, det får väl bli ett litet löfte, till nästa år.

De har katt, en inte så gammal katt, men oj, vad stor han är och knappt ett år, om jag inte minns fel.


Jättefin, riktigt tjock och härlig päls, lite svår att fota, men ändå......

Ja, alla julgardiner är uppe, tomtarna på sina platser, adventsljusen brinner på mitt bord, det känns bra, jag hoppas bara, att snön får ligga kvar, och just nu, ser det ut som om temperaturen sjunker igen.Julklapparna, är i stort sett klara, ja, inte Owes, men jag har en idé, får väl se om det blir av.

Granen, hoppas jag att vi kan hämta, endera helgen, Kristoffer, hör av Dig, när och om....

Lite mer snö, bara, så blir jag nöjd, jag gillar ju snö och vinter...

Inga kommentarer: