fredag 26 november 2010

Morgonfika

Så har då ytterligare en vecka sprungit iväg, och jag har inte gjort sådär jättemycket, eller, på jobbet är det ju full rulle, men hemma blir det inte så mycket.

Det är väl ett postsyndrom, kan jag tänka mig, jag hinner inte så mycket, mellan arbetspassen, men vad fasiken, huvudsaken att man trivs hemma och det gör jag.

Denna veckan har jag varit lite förkyld, därav kanske att orken tryter, och Världens Bästa Josefina, har oxå varit sjuk.

Så onsdagkvällen drog jag till Barkeryd efter jobbet och sov över där, för att sedan tillbringa hela torsdagen med henne, och vi målade med vattenfärger, busade lite, låg i sängen och soffan och tittade på Pippi och Emil, detta kan hon se hur mycket som helst.


Det bästa med den dagen, var den ljuvligt goa kram som jag fick av en nyvaken, sängvarm Josefina, sådana kramar smälter hjärtan, vill jag lova......

Jag jobbade därefter natten och Alexandra och jag avslutade detta nattpass med en frukostfika på Thimons,
som nu är nyrenoverat i beställningsdelen.

Det var så ljust och fint, med härliga färger, bättre överblick i lokalen och vi trivs bara bättre och bättre på detta magnifika konditori, som det egentligen så fint heter.

Är det något som höjer statusen på fikat i Nässjö, så är det Thimons.

Vårt löneavtal, har oxå blivit klart och det värsta, tycker jag, är att man tagit bort individgarantin, skulle kunna innebära att några medarbetare på jobbet/kanske jag/inte får någon lönehöjning alls, detta är inte bra!!!!!!

Större förolämpning kan man som anställd knappast råka ut för, det är nog det sämsta betyg någon kan få, alltså, Du gör inte skäl för någon höjning, Du presterar för dåligt?????

Hur kan någon gå med på ett sådant avtal??????

Övriga kommentarer överflödiga.....

Nu väntar en kväll till på jobbet och imon blir det Harry Potter, med Gabriella, tyvärr jobbar jag söndagnatt, så adventsljusen kommer att tändas tidigt på söndagen, så det blir lite härlig stämning.....

Inga kommentarer: