torsdag 18 november 2010

Morgonstund har bulle i mun....




Vi slutar oftast klockan 6, på morgonen, när vi har jobbat natt och det brukar myllra ut människor, vid denna tiden.

I dag, på morgonen, stod det en väl upplyst buss, strategiskt placerad precis utanför vår Terminal, det var AMF.....och vad är det??? som stod och bjöd på kaffe och bullar, sådär på morgonkvisten.


Dock var inte kaffet klart och det var för kallt för att fixa theét, i den apparat de hade, men vad gjorde det????

Bullen satt fint till mitt ljuvligt goda morgonthé, innan sängen, den var såklart från favvofiket i stan, Thimons, och bra reklam gjordes ju även för detta.

AMF, är väl, om jag inte är helt fel ute, ett försäkringsbolag, vi kan välja att placera en del av våra förhoppningsvis rikliga/skämt/ pensionspengar i.

Vi har ju i dagarna fått brev ifrån Collectum, där vi har en valblankett, som bör fyllas i, speciellt av de yngre, som ju kommer att ha mycket mer pengar att "spela" med, än vi , som inte har fått någon INFO, över huvudtaget.

Alexandra tog med sin påse hem,
jag tror att hon blev lite besviken, att inte kaffet var klart, för henne, är kaffe av alla slag, ett livselixir, och ibland kan man inte kommunicera med henne, förrän kaffet sitter där det ska, så är det bara.......

Jag var och gjorde mina naglar, igår, hos Carola, vars företag numera heter Naily Naglar, alltid lika trevligt och fint blir det.

Denna gången var det mina funderingar över färgval, som blev avgörande, tyvärr är bilden suddig, men det är lite förjulsstuk,
eller vad jag ska kalla det, iaf är det lite julstjärnor på, fint, tycker jag.

Skickar med en bild på Ann-Helen,
som läser tipsfrågor i bussen, på väg till Ullared, i vår buss, vann Helena Cederholm, en mycket elegant tröja, I Love Ullared, vilken hon bar med stolthet, och ni får även en bild, där jag precis lämnar utgången, vände mig bara om och tog en lite snabbt.

Nu stundar snart ett kvällspass på 3!!! timmar, ingen höjdare med så korta pass och sen är jag ledig tills måndag, det är skönt.

Visserligen kommer helgen att fyllas av aktiviteter, rapporter därifrån kommer kanske nästa gång, jag är här, så njut av Helgen, snart är det JUL!!!!

Inga kommentarer: