torsdag 11 november 2010

Pensionsutbildning




Jag går på pensionsutbildning, SANT!!!

Vi är ett glatt gäng både från Terminal och Utdelning, med tusen och tusen frågor, många långt innan vi hunnit dit, där just dessa svar finns.


Men vad gör det??? Vi lär oss massor och en hel del fastnar nog, Fralla och gott thé
på förmiddagen, lunch på Hotellet och fika på eftermiddagen.

Konstigt nog, vi som är vana vid att röra på oss, sitter nu stilla i många timmar och är så himla hungriga, då det är dags för mat, borde ju vara tvärtom.

Att välja till olika grejer när det gäller att förvalta sina ynkliga pengar, det är inte lätt, och jag spelar inte med pengar, som jag är beroende av, men staten tvingar ju mig iaf.

Nu vet ju ingen , om man lever, så man hinner få någon pension, men det blir iaf lite till efterlevande, om detta skulle ske, då har ju någon nytta av mina pensionspengar, trots allt.

Det är ju en liten tröst, sedan vet ingen ens, om Terminalen finns kvar så länge, men hoppas måste man ju göra, om inte annat, för alla yngre, som får svårt, kanske, att hitta nya arbeten.

Sitter och väntar på att frysen ska frostas av färdigt, att det tar tid, är inte så konstigt, det var mycket is, där inne.

Maten står dock ute, väl inpackad i kylbagar, så det ska nog hålla en stund till, sen blir det till att packa in igen.

Igår bakade jag lussekatter
och en till omgång av Annsis, helt fantastiskt goda Cookies, denna gången blev det nog ännu bättre.

Gott, att ha detta gjort.

På lördag, blir det Ullared, med massor av postare och andra, ska bli intressant, hoppas bara det inte är för mycket köer.....så håll alla tummar....

3 kommentarer:

Markus sa...

Hm. Jag tycker att det är väldigt mycket tårtor och andra bakverk på den här bloggen. Det går jättebra att dela med sig av dessa till oss som också tycker att detta är mycket gott! :)

Eva sa...

Bara att titta in så plockar vi upp ur frysen, Ni är så Välkomna!!!

Kristoffer sa...

ÅH. Lussebullar är ju hur gott som helst! Ha så kul i ullared :D