söndag 21 november 2010

Att välja









Ibland, undrar jag, hur hade livet blivit, om inte jag, eller de runt mig, hade gjort de val, som de uppenbarligen gjort????

Hade jag suttit i Stensjön då, i detta underbara lilla samhälle, med en helt fantastisk natur...

Hade jag haft våra helt, otroliga, underbara barn, eller lilla Josefina....

Hade jag verkligen jobbat på Posten!!!! av alla ställen som finns på vår gröna jord???

En gång, för längesedan, var jag på väg till sjöss...men det är längesedan och idag, gillar jag inte ens att åka båt, så det hade nog inte varit något bra val.

En del, eller många, eller kanske till och med alla, förändras, ibland på de mest otroliga vis, både positivt, men i mina ögon, ofta väldigt negativt, missnöjda, sura, avundsjuka, glömmer ta vara på livet, förstör för sig själva och ibland för andra.

Varför, varför, varför kan vi inte vara det minsta lilla nöjda, med att vi faktiskt finns till, mår bra, har mat, tak över huvudet, en säng att sova i, vänner, arbete en natur som är helt oslagbar????

Ja, det finns hur mycket som helst, egentligen...

Vi glömmer helt enkelt bort, att stanna upp och njuta, fast jag försöker, väldigt ofta till och med.

Ändå, förvandlas många av oss, till sura gubbar och kärringar, när man faktiskt kan ha kul, även om åren går, titta bara på pensionärsjävlar.

OK, det är fixat, men vem säger att det inte kan vara så????

Lite kul, måste vi väl kunna få ha, hela livet, i den mån vi orkar..

Det tänker jag ha, och ingen, ingen, ska få hindra mig!!!!!!!!!!!!

I fredags, hade vi valt, att gå på Ladies Night, i Jönköping, och det var ett spektakel, av stora mått.
Vi började kvällen hemma hos Ylva, vars dotter Pernilla, är kompis med Gabriella, där bjöds vi på gott vin och lite tilltugg, så trevligt, sen drog vi vidare till Kinnarps Arena, där långborden stod dukade, nere på golvet.

Vi avnjöt en "middag" som var god och en efterrätt, som oxå smakade bra men det var alldeles för lite....

Kanonbra, med en musikunderhållning, som var så bra, Brolle, Andreas Jonsson, Martin Stenmarck, Måns Möller, och en hel del andra.

Fast kvällen gick alldeles för fort, och vi fick som sagt mat, men den mättade inte så mycket. Som tur var bjöd Max, på morötter med god dipsås, och sällan har väl morötter smakat så gott. Vi hade iaf så trevligt, och jag sov över hos Gabriella, och blev väckt, på morgonen, av Världens, Bästa Josefina.


Nu är dessutom större delen av källaren målad, bilder kommer en annan dag.

1 kommentar:

Alexandra sa...

j-f är så söt! =)