måndag 30 augusti 2010

Surstömming

Så har ännu en helg, lagts bakom oss, veckorna är ju något sega, men helgerna bara svischar förbi.

Fredagens middag, bestod av surströmming,
som är en ljuvligt, smakande, delikatess, som både jag och min man, är förtjusta i.

På lördagen anlände Världens Bästa Josefina, till oss och var vår VIP-gäst över natten.

Fantasi, har hon gott om, Alexandra som även dök upp och behagade förgylla vår dag, blev serverad glass, av alla slag, som Josefina sa; Ja, det har jag, hela tiden, oavsett vilken sort vi sa.....

Fast, potatismosglass med vaniljsmak, hade hon inte, annars fanns det mesta.

Livet blir så kul, när den lilla damen är hos oss, bjuder på en mängd olika uttryck, mycket kramar, roliga kommentarer.

Pottan, som vi köpt, invigde hon, med den äran, stolt som en tupp.

Frukosten skulle ju intagits i sängen, men Josefina kunde inte vänta på detta, mormor, jag är hungrig, nu, vi kan äta vid köksbordet och detta gjorde vi.


Vi åt middag tillsammans, även Alexandra, och det förstår jag, när vi såg hennes kylskåp i söndags, aja,baja, såååååå tomt, får det inte vara.

Efter en liten promenad, ner till badplatsens lekplats, på söndagmorgonen, där gungorna
testades ordentligt, lämnade vi av Josefina, till hennes mor och far, sedan åkte vi till Rävsnäs, där Emilie, firades några dagar i förskott.

Alltid trevligt att träffa hennes mor och far, så trevliga och lättsamma att umgås med, tyvärr fick vi sitta inne, trots ett hyfsat fint väder, för det fullkomligt kryllade av getingar, vilket inte Pia tål.

Min förkylning, hänger fortfarande i rejält, mest hosta och "repig" i halsen, men näsan är lite illa åtgången, dock ingen feber, så det är bara att jobba på.

Denna vecka, sägs det ju att vädret ska bli hyfsat, så det får jag hoppas, synd att avsluta sommaren, som började så fantastiskt, med bara regn.

Inga kommentarer: