lördag 21 augusti 2010

Regnresa

Fredag, dagen eller natten, då vi skulle hämta Alexandra på flygplatsen i Göteborg......

Vi började dagen, med att ta en fika i Barkeryd, Josefina och hennes mamma, hade bakat, en jättegod sockerkaka med äpplen i, himla god och såklart, negerbollar, ja, i min värld heter det faktiskt så och kommer att få göra tills jag inte kan säga det mer, så det så.

Owe och Josefina spelade också lite golf!!! eller nåt, Josefina lyckades iaf pricka bollen
flest gånger, av oss alla tre, månne bliva golfproffs kanske????

Spelplaneringen diskuterades ingående,
som synes.

Därefter drog Owe och jag i väg, till Göteborg, där solen mest strålade,
det blåste lite men var varmt och skönt.

Vi strosade runt,
tittade i affärer, handlade lite bara njöt av dagen, därefter åkte vi ut till flygplatsen och hittade ett bra ställe, att vänta på.

Parkera på flygplatsen gick ju inte, det kostade mycket, mycket pengar och dessa kunde vi spara.

Vi fällde säten och trixade en hel del, men till slut somnade vi och sov hyfsat gott, jag iaf, som kan sova över allt, vaknade vid 01.30 och det var ju lagom, eftersom planet skulle landa vid 02.05.

Efter en stunds väntan, kom Alexandra, ursäkta dålig skärpa, på kortet,
men klockan var mycket och vi startade hemfärden.

Vid det laget hade regnet kommit, det störtregnade, nästan hela vägen, jag gillar inte att köra i regn och mörkret blir ännu tuffare då.

Bilresan hem, vill jag aldrig mer göra om, skittufft, jag såg ibland ingenting och ibland gick skyltar, markeringar och ljus och allting ihop och jag hade ingen aning om, vart vägen gick, så köra för fort, inte en chans......

Till slut kom vi hem, helskinnade och det var nog mer tur än skicklighet, för det var riktigt jobbigt, jag satt på helspänn och garderade mig med liniment direkt, när jag kom hem.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Tack för att ni hämtade mig! Nu börjar min vardag bli normal igen, tur det när man jobbar imorgon! Kramar